راه اندازی پنجره واحد مرزی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: مجموعه پسکرانه مرزی و ساختمان پنجره واحد مرزی راه اندازی و به بهره برداری رسید.

محمدرضا برهمند رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خراسان رضوی گفت: مجموعه پسکرانه مرزی و ساختمان پنجره واحد مرزی متشکل از نمایندگان ۱۸ ارگان متولی انجام امور مرزی و گمرکی منطقه ویژه در این شهرستان راه اندازی و به بهره برداری رسید.

او افزود: راه اندازی و نصب نرم افزارها، شبکه ارتباطی و فیبر نوری و سامانه نوبت دهی در قالب پسکرانه مرزی روز گذشته در شهرستان مرزی سرخس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: پنجره واحد مرزی نیز با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت همزمان و متمرکز نهاد‌های متولی در امور مرزی روز گذشته در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره برداری رسید.

برهمند بیان کرد: همچنین درب ورود ناوگان باری (از داخل کشور) به منطقه ویژه و محدوده گمرکی از یک گیت به ۲ گیت و درب خروج ناوگان (از منطقه ویژه به داخل کشور) نیز از یک گیت به ۲ گیت افزایش یافت.

فعالیت ۲۴ ساعته گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس

علی اکبر کیانی علی آباد سرپرست اداره کل گمرک سرخس گفت: باتوجه به افزایش روز افزون مبادلات وتبادلات مرزی دراین مرز، در شورای اداری سرخس مصوب شد مجموعه فعالیت‌های این گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ۲۴ ساعته شد.

او افزود: پس از ابلاغ فعالیت شبانه روزی گمرک، ناوگان باری در هر ساعت از شبانه روز که وارد منطقه ویژه و محدوده گمرکی شوند می‌توانند فعالیت‌های گمرکی را انجام دهند و پس از بازگشایی درب‌های مرزی به مسیر خود در خاک ترکمنستان یا داخل کشور ادامه دهند.

سرپرست اداره کل گمرک سرخس معطلی کنونی ناوگان باری در مرز سرخس را چهار شبانه روز عنوان کرد و ادامه داد: این روند از توقف و معطلی ناوگان در مرز سرخس جلوگیری کرده و به سرعت تردد ناوگان در این گذرگاه مرزی منجر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.