تاریخچه مکتوب کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز ثبت می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به ضرورت افتتاح کتابخانه دستغیب از برنامه‌ریزی برای ثبت تاریخچه مکتوب این کتابخانه خبر داد.

روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در چهارمین جلسه انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان با اشاره به فعالیت انجمن از سال ۱۳۹۱، گفت: در طول این سال‌ها به همت خیرین فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها صورت گرفته است.

روح‌الله منوچهری گفت: به طور معمول هرسال، خیر برگزیده کشوری از استان فارس داشته ایم. خیرین استان فارس همواره پیشگام بوده‌اند. در زمان حاضر قریب به سی پروژه خیرساز کتابخانه‌ای در حال اجراست.

او با اشاره به ضرورت ثبت تاریخچه مکتوب کتابخانه دستغیب، گفت: این کتابخانه در دهه ۱۳۲۰ با برگه‌های اعانه، کمک‌های مردمی و دولتی ساخته‌شد. تاریخچه کاملی هم به صورت مکتوب و هم شفاهی در حال تدوین است که قالب مکتوب آن به صورت کتاب در دسترس پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به بازسازی کتابخانه اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفته شد که این کتابخانه بازسازی شود به این منظور شورای بازسازی شکل گرفت. از اساتید مطرح استان دعوت شد و طرح و برنامه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها مدنظر قرار گرفت و سال ۱۳۹۸ پروژه شروع به کار کرد. در بازسازی تمام موارد فنی مهندسی و حتی بحث تاریخی بنا مورد تاکید است تا در آینده به بهترین شکل ممکن این فرایند انجام و کتابخانه بازگشایی شود.

علی نویدگویی، عضو انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نیز ضمن تشریح تاریخچه کتابخانه عمومی دستغیب عنوان کرد: این مکان قسمتی از باغ نظر بوده است. این کتابخانه یادگار مردم شیراز و فارس است. کمتر استان فارسی است که به کتابخانه ملی پارس رفت‌وآمد نداشته باشد. امیدواریم با کمک خیرین نیک‌اندیش فارسی و شیرازی این کتابخانه به زودی بازگشایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار