تحریم‌های جدید ژاپن علیه روسیه

ژاپن به بهانه حملات جدید روسیه به اوکراین، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه نهادها و مقامات مسکو اعمال کرد.

ژاپن به بهانه حملات موشکی در اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد و چندین کالا را به فهرست ممنوعیت صادراتی خود اضافه کرد. توکیو همچنین از مسدود کردن دارایی‌های مقامات و نهاد‌های روسیه خبر داد.

به گزارش رویترز، وزارت اقتصاد ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به وضعیت اوکراین و برای کمک به تلاش‌های بین‌المللی در راستای تأمین صلح، ژاپن ممنوعیت‌های صادراتی را مطابق با سایر کشور‌های بزرگ اجرا خواهد کرد».

در میان تحریم‌های جدید، ژاپن از ۳ فوریه ارسال اقلام به ۴۹ سازمان در روسیه را ممنوع خواهد کرد. این محصولات شامل کالا‌هایی مثل ماشین آب‌پاش، تجهیزات اکتشاف گاز، نیمه هادی‌ها، واکسن، تجهیزات بازرسی با اشعه ایکس، مواد منفجره و چندین نوع روبات است.

ژاپن همچنین دارایی‌های سه نهاد و ۲۲ شخص را در روسیه مسدود خواهد کرد. میخائیل میزینتسف، معاون وزیر دفاع و کنستانتین چویچنکو، وزیر دادگستری به همراه ۱۴ فرد مربوط به الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

نخست وزیر ژاپن به تازگی اعلام کرده که کشورش قصد دارد تعامل با شرکای خود در گروه ۷ را به عنوان بخشی از سیاست خود در راستای حمایت از اوکراین تقویت کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام کرد که این کشور برای اولین بار ۳۱ دستگاه تانک آبرامز ام ۱ به اوکراین ارسال خواهد کرد. روسیه می‌گوید ارسال سلاح و به ویژه تانک کمکی به بهبود صلح نخواهد کرد و در عوض به تنش‌ها در خاک اوکراین خواهد افزود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار