فرماندار تایباد در نشست اقتصادی ایران و افغانستان در دوغارون مطرح کرد؛

به دنبال توسعه روابط تجاری و اقتصادی با افغانستان هستیم

نشست کمیته اقتصادی نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی با نماینده والی هرات افغانستان در پایانه مرزی دوغارون برگزار شد.

 فرماندار تایباد در نشست اقتصادی نمایندگان استاندار خراسان رضوی و والی هرات در دوغارون گفت: این نشست با هدف پیگیری موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه ۴۷ بندی که آذر ماه امسال به تصویب رسید برگزار شده است.

مهدی دونده افزود: یکی از مهمترین موضوعات مذاکره شده طرفین در این نشست چند ساعته، رفع مشکلات در مرز اقتصادی دوغارون و افغانستان با هدف ارایه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی این دو کشور و روند اصلاح خدمات بود.

نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی در مرز دوغارون، ادامه داد: امید است مذاکرات مقامات ایرانی و افغانستانی در کمیته‌های مشترک این نشست، منتج به اقدامات عملیاتی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری شود.

دونده با اشاره به سوابق فرهنگی و دینی ایران و افغانستان به ویژه خراسان رضوی و هرات، افزود: با این مذاکرات، سطح همکاری دو کشور دوست و همسایه بیش از آنچه هست، گسترش می‌یابد.

نماینده والی هرات افغانستان هم گفت: با داشتن اهداف و برنامه‌های مشخص، درصدد هستیم که مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی و مسافری در این دو کشور به حداقل برسد.

عبدالحی شاکر افزود: ایران و افغانستان از گذشته سطح تعاملات بالایی با هم داشته اند و اشتراکات فرهنگی آن‌ها نشان از روابط دیرینه آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: رفع موانع و برخی از مشکلات ایران و افغانستان در حوزه‌های مختلف می‌تواند کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات این دو کشور داشته باشد.

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و شهرستان‌های تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و خواف این استان در نوار مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارند.

برچسب ها: دوغارون ، تجارت ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار