مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی مطرح کرد:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی استان به پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: امسال قانون یک درصد از اعتبارات تملک دارایی استان را به موضوع پدافند غیر عامل اختصاص داده است.

جنگی  مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در نشست پدافند غیرعامل تربت حیدریه که برگزار شد،گفت: در حوزه پدافند غیرعامل مهم است که چند اصل را بعنوان اصول اساسی مدنظر و به آن توجه ویژه داشته باشیم که مهم ترین اصل بازدارندگی است و خوشبختانه در حوزه نظامی به برکت رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب سرآمد منطقه و زبان زد هستیم.

او افزود: توان بازدارندگی دفاعی و نظامی امروز به گونه‌ای است که دشمن نگاهش از حوزه نظامی را به غیر نظامی هدایت کرده و بر همین اساس توجه به زیر ساخت‌ها از موضوعات مهم در این اصل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ ۱۲ دستورالعمل و آیین نامه به دستگاه‌های اجرایی در طول سال گذشته، ادامه داد: همه مدیران این دستورالعمل‌ها و ابلاغیات را سرلوحه کار خود قرار دهند که مهم ترین آن طرح حفاظت از زیر ساخت‌ها و یکی از موضوعاتی است که در پایان هر سه ماه از دستگاه‌ها گزارش گیری می‌شود همین طرح است.

جنگی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار دارایی حیاتی در این استان شناسایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شده، بیان کرد: آنچه که مورد تاکید سازمان پدافند غیر عامل می‌باشد اجرای طرح حفاظت از زیر ساخت‌ها برای این دارایی‌های حیاتی است.

او تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات و تاکیدات در پدافند غیرعامل تداوم کارکرد‌ها و فعالیت‌های ضروری است که برای مقابله با هرگونه تهدید بدون هیچ دلیلی نباید این فعالیت‌های ضروری و اجتماعی برای زندگی مردم با اختلال مواجه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی به آمادگی دستگاه‌ها دربرابر تهدیدات با برگزاری رزمایش‌ها و مانور‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: همه نوع تهدیدات از ناحیه دشمن متصور است و با توجه به موقعیت استان و زیر ساخت‌های حیاتی، آموزش از دیگر موضوعات مهم در حوزه پدافند است و این موضوع باید سرلوحه کار مدیران اجرایی باشد.

جنگی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۴ دستگاه اجرایی کمیته پدافند غیرعامل آن‌ها برگزار شده که با رصد و پایش تهدیدات و آسیب‌هایی که در مجموعه مدیریتی دستگاه‌ها وجود دارد، این تهدیدات برآورد و در جلسات جمع بندی می‌شود.

او افزود: هرکجا به حوزه پدافند کمتر توجه شده تهدیدات و آسیب‌های زیادی به آن ناحیه وارد شده، برهمین اساس اعتقاد و باور قلبی و اجرای مصوبات پدافند غیر عامل که از سازمان ابلاغ می‌شود امری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.