زمان آموزش تانک لئوپارد در لهستان به ۵ هفته کاهش می‌یابد

لهستان قصد دارد زمان لازم برای آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با تانک‌های آلمانی لئوپارد را از ۱۰ هفته به ۵ هفته کاهش دهد.

«سرگرد ماسیج باناسزینسکی» (Maciej Banaszynski) فرمانده مرکز آموزشی لئوپارد لهستان گفت این کشور قصد دارد زمان لازم برای آموزش سربازان اوکراینی برای کار با تانک‌های لئوپارد را از ۱۰ هفته فعلی به ۵ هفته کاهش دهد.

لهستان میزبان یکی از تنها ۳ مرکز آموزشی پلنگ در اروپا است که در آن حداکثر ۱۴ خدمه ۱۴ نفره هرکدام می‌توانند به طور همزمان آموزش ببینند، همچنین دوره‌هایی برای رانندگان و مکانیک‌ها نیز وجود دارد.

این در حالی است که شرکت روسی «فورس» این هفته اعلام کرده به اولین سربازانی که تانک‌های آبرامز آمریکا یا لئوپارد آلمان را در اوکراین نابود کنند، ۵ میلیون روبل (معادل ۷۲ هزار دلار) نقدی جایزه می‌دهد.

پیش از این «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد: «قرار است در دور اول تحویل تسلیحات سنگین، ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک غربی را دریافت کنیم. این محموله‌ها از ۱۲ کشور برای ما ارسال خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، کولبا که در یک کنفرانس خبری زنده سخن می‌گفت، با اشاره به تعهدات کشور‌های خبری برای ارسال تسلیحات سنگین به این کشور تأکید کرد: «کشور‌هایی که قصد ارسال تانک به ما دارند به ۱۲ دولت رسیده‌اند. این تانک‌ها انواع مختلفی دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تانک لئوپارد ۲ آلمان، تانک چلنجر انگلیس، و تانک آبرامز ۱ آمریکا اشاره کنم. ما همچنین انتظار دریافت تانک فرانسوی لکرک را نیز داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار