هشدار سرمای هوا و بارش برف به کشاورزان و دامداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به سرمای هوا و بارش برف، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به لایروبی انهار اصلی و فرعی و همچنین تخلیه آب سیستم های آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

به گفته او، با وجود ناپایداری جوی و طغیان رودخانه ها، دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

رفیعی می گوید: دامداران نسبت به محافظت دام ها در برابر سرمای شدید و در صورت امکان انتقال دام‌های جوان به فضای بسته اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به سرمای هوا و بارش برف، کشاورزان نسبت به استفاده از ضدیخ در ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش ادامه دارد و با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در تمام مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می رود.

روز جمعه بارندگی در نیمه جنوبی کاهش می یابد و تنها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و بخش از مناطق سواحل شرقی و دریای خزر بارش رخ می دهد. همچنین فردا کاهش نسبی دما در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق انتظار می رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار