اعزام کاروان زوج‌های دانشجوی شیراز به مشهد مقدس

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اهمیت ازدواج در دوران دانشجویی گفت: طرح ملی همسفر تا بهشت با هدف ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار آغاز که هر ساله با استقبال زیاد زوجین دانشجو همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید مقامی گفت: بعد از گذشت دوسال که به دلیل شرایط کرونا اعزام کاروان زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس محدود شده بود امسال دانشگاه علوم پزشکی شیراز طبق سال‌های قبل از کرونا برنامه‌های ویژه‌ای برای زوج‌های دانشجو در نظر دارد.

او با بیان اینکه ازدواج دانشجویی از خاطرات فراموش‌نشدنی زندگی مشترک و دوران دانشجویی است، گفت: در اولین خاطره سازی از کاروان ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۱ مراسم جشن بزرگی همزمان با میلاد امام علی (ع) با حضور زوج‌های دانشجو در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام مقامی با تاکید بر اینکه شعار امسال «سفری به سرزمین رویاها» است، گفت: اعزام ۶۳ زوج دانشجو دانشگاه علوم پزشکی که در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، ۱۷ بهمن با قطار به سمت مشهد مقدس آغاز شد.

مقامی گفت: برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوعی قبل، حین و بعد از سفر با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه و با همکاری معاونت‌های مختلف دانشگاه، مرکز بهارنکو و تابان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، راز‌های اتاق‌خواب، مهارت‌های زندگی، چگونه از عشقمان مراقبت کنیم، همدلی در تفریح زوجی، چاشنی زندگی ماندگار و طرح بیمه عشق است.

او گفت: همچنین اجرای تئاتر آموزشی «بوم‌رنگ زندگی» با موضوع حل تعارض‌های زندگی مشترک و جنگ عاشق‌شو از دیگر برنامه‌هایی هستند که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای زوج‌های دانشجو در مدت حضورشان در مشهد تدارک دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار