نجابت:

جهاد تبیین جهاد روشنگری است/ جهادگران تبیین باید از علم روز مطلع باشند

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جهاد تبیین برگرفته از جنگ شناختی است، گفت: افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند باید از سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردار باشند.

محمود نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مخاطب شناسی در موضوع جهاد تبیین یک اصل است که با توجه به شناخت دشمن می‌توانیم در جنگ شناختی، موفق عمل کنیم.

محمود نجابت، هدف اصلی جهاد تبیین را روشنگری واقعیت‌ها عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری همیشه به موضوع روشنگری اشاره دارند که به گونه‌ای واقعیت‌های انقلاب مطرح شود تا دشمن نتواند غیرواقعیت‌ها را به عنوان واقعی بودن جلوه دهد.

او اعلام کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با عنایت ائمه اطهار (ع) ملت ایران با درایت و هوشمندی خود، واقعیت‌های جامعه را تشخیص می‌دهند و دشمن نیز ناکام مانده است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توصیه به جهادگران عرصه جهاد تبیین گفت: روحیه جهادگری این چنین است که افراد برای خدمت در صف اول و در نهایت برای دریافت امتیاز خدمت در صف آخر دیده شوند.

اهمیت توجه به نوآوری در تحقق اهداف جهاد تبیین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز داشتن روحیه نوآوری در جهاد تبیین را مهم دانست و گفت: در موضوع جهاد تبیین، نوآوری نیاز است، زیرا امروزه نیاز است برای تبیین گری دستاور‌های انقلاب، واقعیت‌ها را با نگاه نوآورانه به اطلاع نسل جوان برسانیم تا آنان در دام توطئه‌های دشمن قرار نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید مقامی در نخستین رویداد ایده پردازی جهت (جهاد تبیین از ایده تا عمل) اظهار کرد: داشتن ایده به تنهایی کارآمد نیست، بلکه با تلفیق ایده و نوآوری می‌توانیم ایده‌ها را اجرایی کنیم.

او در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد که می‌فرمایند: در موضوع جهاد تبیین به مسئله تبیین اهمیت داده شود، زیرا بسیاری از حقایق هنوز به درستی مطرح نشده و حقایق گمراه کننده‌ای از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استناد به این فرموده رهبری، افزود: این سخن به معنی فقط مطرح کردن دستاورد‌های انقلاب نیست، بلکه باید با توجه به نیاز‌های روز جامعه، با یک نگاه نوآورانه در تبیین گری دستاورد‌های انقلاب روشنگری کنیم.

جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین با تاکید بر اینکه جهاد تبیین برگرفته از جنگ شناختی است، گفت: افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند باید از سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردار باشند تا بتوانند در جنگ شناختی اثر گذار عمل کنند.

حجت الاسلام مسعود عالی در نخستین رویداد ایده پردازی جهت (جهاد تبیین از ایده تا عمل) اظهار کرد: امروزه جریان حق به مثابه یک چالش در برابر جریان باطل قرار گرفته که دشمن از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کند؛ از این رو می‌طلبد در این راه روشنگری انجام شود تا اهمیت جنگ شناختی تبیین شود.

به عقیده این استاد حوزه در شرایط فعلی جریان باطل موجب شده جریان حق رشد کند و جایگاه جریان باطل مخدوش شود.

او، نبود فعالیت‌های فرهنگی و روشنگری را یک نقص دانست و افزود: اگر به موقع روشنگری و همچنین فعالیت‌های فرهنگی انجام نشود، دشمن رخنه می‌کند؛ بنابراین فعالان این عرصه باید مبانی و مفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارآمدی موضوع احساس شود.

این استاد دانشگاه یکی از ابزار‌های دشمن را رسانه دانست و گفت: در جنگ نرم آنان به گونه‌ای اطلاعات غیر واقعی را در جامعه هدف اطلاع رسانی می‌کند که شناسایی واقعیت‌ها و غیر واقعیت‌ها دشوار می‌شود، در حقیقت جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را با تغییر، تحریف می‌کند.

حجت الاسلام عالی جهاد تبیین را نیازمند مصالح و ابزاری از قبیل شجاعت و سواد عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار