پرورش آرتمیا یکی از اقتصادی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در بخش آبزیان است

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان گفت: ظرفیت تولید آرتمیا در هندیجان شناسایی شده است و ارزش اقتصادی بالایی دارد و یکی از اقتصادی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در بخش پرورش آبزیان به شمار می‌رود.

کامبیز شهنی عباس زاده رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان گفت: آرتمیا جاندار کوچک سخت‌پوستی است که در آب‌های شور زندگی می‌کند و آرتمیا اورمیانا یکی از گونه‌های آن محسوب می‌شود که زیستگاه طبیعی آن در دریاچه اورمیه است.

او می گوید: پرورش آرتمیا به صورت مصنوعی و در استخر‌های خاکی و در مناطقی که آب شور وجود داشته باشد امکان پذیر است و این ظرفیت در استان خوزستان شهرستان هندیجان شناسایی شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان گفت: آرتمیا محصول استراتژیک صنعت آبزی پروری است و لارو آبزیان در چند روز آغاز زندگی شان می‌توانند از آرتمیا مصرف کنند و تکثیر و پرورش میگو، ماهیان دریایی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی به این موجود ارزشمند بستگی دارد.

به گفته او ارزش اقتصادی آرتمیا خیلی بالاست و یکی از اقتصادی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در بخش پرورش آبزیان به شمار می‌رود ، می‌توان با بهره مندی از اصول علمی و فنی علاوه بر تأمین احتیاجات داخلی، با صادرات مقادیر مازاد این محصول به صورت قابل توجهی برای کشور ارز آوری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.