مدیر هواشناسی تربت‌حیدریه:

افزایش ایستگاه‌های باران‌سنجی ضروری است

مدیر هواشناسی تربت‌حیدریه گفت: وسعت منطقه و میزان سطح زیر کشت کشاورزی به ایستگاه‌های باران‌سنجی بیشتری نیاز داریم.

رضا صفایی مهنه مدیر هواشناسی تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اعلام شده از ایستگاه‌ها بیشترین بارش برف در بین ایستگاه‌های شهرستان مربوط به تربت‌حیدریه است، گفت: بیشترین بارش باران و برف در سطح شهرستان، طی ۲۴ ساعت گذشته از تربت‌حیدریه به میزان ۸.۴ میلی‌متر بارش باران و ۱۲ سانتی‌متر برف گزارش شده است.

او با اشاره به ثبت ۱.۸ میلی‌متر بارش باران در رشتخوار، افزود: در مه‌ولات نیز ۳ میلی‌متر بارش باران و در شاهین علیا ۶ میلیمتر باران و ۵ سانتی‌متر بارش برف و در ایستگاه ژرف نیز ۷ میلیمتر بارش باران و ۱۰ سانتی‌متر برف گزارش شده است.

مدیر هواشناسی تربت‌حیدریه ادامه داد: در ایستگاه مهنه نیز ۴.۳ میلیمتر و صفی‌آباد نیز ۷ میلیمتر بارش باران و ۵ سانتی‌متر برف و در فدیهه نیز ۵ میلیمتر بارش باران و ۷.۵ سانتیمتر بارش برف ثبت شده است.

صفایی مهنه با اعلام اینکه در مناطق کوهستانی و مرتفع احتمال بارش برف بیش از این هم وجود خواهد داشت، بیان کرد: آب حاصل از برف و بارندگی برای انجام کار‌های علمی پژوهشی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های رشتخوار و مه‌ولات و زاوه زیر نظر ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه هستند و از سویی وسعت منطقه و همچنین میزان بسیار سطح زیر کشت کشاورزی نیاز به ایستگاه‌های باران‌سنجی بیشتری در این مناطق داریم.

مدیر هواشناسی تربت‌حیدریه تاکید کرد: اکنون در شهرستان ۷ ایستگاه باران‌سنجی سنتی و سه ایستگاه خودکار در رشتخوار، زاوه و مه‌ولات و یک ایستگاه اقلیم‌شناسی در اسدآباد رخ داریم.

صفایی مهنه با اعلام اینکه در منطقه چنار مه‌ولات و بکاول تربت‌حیدریه و برخی مناطق دیگر نیازمند ایستگاه باران‌سنجی هستیم، اظهار کرد: اکنون در رشتخوار مکان‌سنجی چهار ایستگاه باران‌سنجی و در گرماب تربت‌حیدریه یک ایستگاه انجام شده است که امیدواریم در اعتبارات عمرانی پیش بینی و تخصیص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار