معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

مستاجران زلزله‌زده خویی تسهیلات دریافت می کنند

رضا ابراهیمی گفت: مستاجران خویی که منازلشان در اثر زلزله دچار آسیب شده است، با ارائه اجاره نامه تسهیلات دریافت می کنند.

رضا ابراهیمی معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بسته حمایتی مناسبی برای مستاجران زلزله زده خوی تهیه شده است که بعد از ارزیابی نهایی بنیاد مسکن بسته مناسب برای آنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار خانه آسیب دیده در اثر زلزله اخیر در شهرستان خوی نیازمند تعمیر و بازسازی اساسی است، ادامه داد: ۵۶۰ مورد از این تعداد در شهر خوی و فیرورق است.

ابراهیمی اظهار کرد: طی جلسات متعدد برای هر یک از خانه‌های آسیب دیده از زلزله براساس درجه آسیب وارد شده تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در موضوع مدارس تلاش می‌شود تا آموزش‌ها حضوری انجام شود و پیمانکاران از امروز یکشنبه کار بازسازی را آغاز کرده اند.

ابراهیمی با اشاره به لزوم تخلیه مدارس از چادر‌های اسکان اضطراری اظهار کرد: در راستای حضوری شدن مدارس این اقدام به تدریج باید انجام شود و برای این منظور بررسی‌ها و ارزیابی لازم از وضعیت مسکن خانواده‌های مستقر در این مدارس آغاز می‌شود.

آموزش و پرورش تعطیل نمی‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی هم به هیچ وجه تعطیل نمی‌شود و روند آموزش همواره پیگیری می‌شود.

علی مطهری با قدردانی از فرهنگیان که با حضور کامل خود در مدارس موجب افزایش آرامش روانی دانش اموزان شده اند، افزود: مدیریت آموزش و مدارس شهرستان خوی به صورت متفاوت در این ایام بوده و برای هر منطقه بسته خاصی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در بخش ایو اوغلی، صفاییه و قطور که آسیب چندانی نداشتند از هفته قبل کلاس‌ها دایر شده است و در محور فیرورق به علت آسیب جزیی مدارس آموزش در بستر شاد انجام شده بود که از امروز یکشنبه به روال عادی خود بازگشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: مدارس بخش مرکزی و روستا‌های تابعه نیز از هفته گذشته به صورت حضوری اداره می‌شدند و مدارس خود شهر خوی نیز حضوری بوده است.

به گفته وی هرچند چندین مدرسه به عنوان کمپ اسکان اضطراری مورد استفاده بوده است، ولی سعی می‌شود با رایزنی‌های انجام شده آموزش حضوری در این مدارس آغاز شود.

وی با اشاره به پیگیری و حمایت جدی استاندار آذربایجان غربی از ادامه روند آموزش ادامه داد: در کنار اخذ و تخصیص اعتبارات دولتی خیرین بسیاری از نقاط مختلف کشور برای بازساز‌ی مدارس خوی اعلام آمادگی کرده اند.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز یکشنبه با حضور در مدارس مختلف شهرستان خوی اعم از شهری و روستایی نسبت به ارزیابی میزان حضور دانش آموزان و کارکنان در مدارس اقدام کردند.

گفتنی است که بعد از زلزله هشتم بهمن ماه امسال آموزش در مدارس خوی به صورت غیر حضوری بود که به تدریج حضور دانش آموزان در مدارسی که اسیب ندیده اند الزامی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.