بازگشایی ۳۸ مدرسه زلزله زده خوی در سال تحصیلی جدید/هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نمی ماند

فرماندار شهرستان خوی گفت: عملیات بهسازی ۳۸ مدرسه به پایان رسید و از امروز بازگشایی شدند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۳مهر سال۱۴۰۱ که نخستین زمین‌لرزه در شهرستان خوی اتفاق افتاد تا بهمن همان سال، اهالی شهرستان چند زلزله را تجربه کردند؛ ودر این زمین لرزه‌ها ۵۲ مدرسه آسیب دیدند که ازاین تعداد۱۴مدرسه به‌طور کامل تخریب شده بودند.

ذبیح الله کاظمی ادامه داد: عملیات بهسازی ۳۸ مدرسه در تابستان به پایان رسیده و این مدارس به‌طور کامل تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شدند تا از اول مهر مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی می گوید: ۱۴مدرسه این شهرستان با وقوع زلزله سال گذشته تخریب شده بودند به‌طوری که از سال گذشته عملیات آواربرداری و پاکسازی این مدارس آغاز شد و اکنون عملیات نوسازی مدارس انجام می‌شود.

به‌گفته فرماندار شهرستان خوی، برخی از این مدارس توسط خیران و برخی با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی و مدارس آذربایجان غربی ساخته می‌شوند.

کاظمی عنوان کرد: برخی از این مدارس با پشت سر گذاشتن مرحله سفت‌کاری وارد مرحله ظریف‌کاری شده‌اند و تعهد ما بر این است که تا پایان سال جاری بتوانیم پیشرفت ساخت ۱۴ مدرسه را به ۹۰ درصد برسانیم تا در ابتدای سال ۱۴۰۳  مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

معاون استانر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، تاپایان ساخت این مدارس، هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نخواهد ماند، اظهار کرد:در آغاز سال تحصیلی، این دانش‌آموزان فعلا می‌توانند در شیفت مخالف دانش‌آموزان دیگر به تحصیل بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.