تشکیل سامانه رصد لحظه‌ای ظرفیت اسکان در مشهد

دبیر کارگروه اسکان زائر گفت: تأکید فرمانداری بر این است که ما بتوانیم همه برنامه‌ها را به‌صورت متمرکز و در قالب نرم‌افزاری مشخص ارائه کنیم تا هم برای ما و هم برای مردم به‌صورت لحظه‌ای، اطلاعات ظرفیت‌های خالی موجود را رصد کند.

فرهاد بیدخوری دبیر کارگروه اسکان زائر در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که باید در ایام نوروز ۱۴۰۲ موردتوجه قرار بگیرد، بحث اقامت و اسکان زائران در مشهدالرضا (ع) است. جلسه جمع‌بندی با حضور دستگاه‌هایی که می‌توانند در این عرصه مؤثر باشند، برگزار شده و واحد‌های اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‎ها، مهمان‌پذیر‌ها و خانه‌مسافر‌ها به‌صورت کامل به حالت آماده‌باش هستند.

او افزود: در کنار این ظرفیت‌های رسمی، ظرفیت‌های موقت و اضطراری نیز در حال آماده‌سازی هستند. در این باره، نمایندگان شهرداری و دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، اوقاف و امور خیریه، امور مساجد، ورزش و جوانان، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها مکلف و توجیه شده‌اند و تأکید فرمانداری بر این است که ما بتوانیم همه این عملیات و برنامه‌ها را به‌صورت متمرکز و در قالب نرم‌افزاری مشخص ارائه کنیم تا هم برای ما و هم برای مردم به‌صورت لحظه‌ای، اطلاعات ظرفیت‌های خالی موجود را رصد و احصا کند.

دبیر کارگروه اسکان زائر در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس ادامه داد: هماهنگی دقیقی با شهرداری مشهد انجام شده تا اطلاع‌رسانی گسترده در قالب معرفی سرشماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ در تمام مبادی ورودی شهر و خصوصاً شاهراه‌های مشهد صورت بگیرد تا زائرانی که بدون پیش‌بینی فضای اقامتی وارد شهر شده‌اند، از امکان استعلام و ارتباط با این شماره مطلع باشند.

فرهاد بیدخوری بیان کرد: توصیه ما به زائرانی که بدون برنامه و تأمین مکان اقامت به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند، این است که با توجه به این اطلاع‌رسانی‌های گسترده، حتماً پیش از ورود به شهر با این سرشماره تماس بگیرند و در مورد مکان اقامتی خود به جمع‌بندی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.