رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی آغاز شد

همزمان با آغاز بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در ۵ سال اخیر، کره شمالی آزمایش موشکی انجام داد.

واشنگتن و سئول همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی و هسته‌ای فزاینده از سوی همسایه شمالی افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رزمایش آمریکا و کره جنوبی که سپر آزادی نام دارد، قرار است از امروز (دوشنبه) به مدت حداقل ۱۰ روز ادامه داشته باشد. پیونگ یانگ هشدار داد که این رزمایش‌ها می‌تواند به عنوان «اعلان جنگ» تلقی شود.

در اقدامی نادر، ارتش سئول هفته پیش فاش کرد که این ارتش و نیرو‌های ویژه واشنگتن تمرینات نظامی موسوم به «چاقوی چوبی» راکه شامل شبیه سازی حملات دقیق به تاسیسات کلیدی در کره شمالی است قبل از سپر آزادی برگزار کرده‌اند. این رزمایش‌ها خشم کره شمالی را برمی‌انگیزد، زیرا مقام‌های کره شمالی آن‌ها را تمرینی برای تهاجم می‌دانند.

آن چان ایل پژوهشگر مؤسسه جهانی مطالعات کره شمالی را اداره می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت که واشنگتن به طور موثر اذعان کرده است که کره شمالی هرگز برنامه هسته‌ای خود را رها نمی‌کند. این رزمایش سپر آزادی کم نظیر است به این معنی که از لحاظ کیفی و کمی با تمرینات مشترک قبلی که در سال‌های اخیر برگزار شد، بسیار متفاوت خواهد بود.

چون این بوم ژنرال بازنشسته ارتش کره جنوبی نیز گفت: کره شمالی از رزمایش سپر آزادی ۲۰۲۳ برای متحد کردن مردم خود استفاده خواهد کرد و از آن به عنوان بهانه‌ای برای سرمایه گذاری بیشتر در سلاح‌های کشتار جمعی بهره خواهد برد. باید انتظار پرتاب موشک‌های بیشتری با تنوع در سبک و دامنه داشت.

در اقدامی بازندارنده و در پاسخ به این رزمایش، کره شمالی اعلام کرد دو فروند موشک بالستیک راهبردی را از یک زیر دریایی متعلق به ارتش این کشور شلیک کرده است.

سال گذشته کره شمالی خود را یک قدرت هسته‌ای بازگشت ناپذیر اعلام کرد و تعداد بی‌سابقه‌ای موشک شلیک کرد. هفته گذشته نیز کیم جونگ اون رهبر این کشور به ارتش دستور داد تا رزمایش‌های خود را تشدید کنند تا برای یک جنگ واقعی آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار