فعالیت ۲۴ ساعته و رایگان اتوبوسرانی مشهد در روز اول فروردین

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: سرویس‌دهی در روز اول فروردین و به مدت ۲۴ ساعت به صورت رایگان انجام می‌شود.

علی اصغر نیشابوری مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص اقدامات سازمان اتوبوسرانی مشهد برای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۲ گفت: در این راستا، بازسازی اتوبوس‌های مستعمل و رفع مشکلات آن از لحاظ فنی و ظاهری انجام شده است.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اتوبوسرانان افزود: این دوره‌ها به جهت آشنایی اتوبوسرانان با فرهنگ میزبانی و کنترل خشم انجام گرفته است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ضمن اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان ادامه داد: اتوبوس‌هایی که به هر دلیلی دچار نقص فنی بودند و متوقف شدند تعمیراتشان در دستور کار قرار گرفت و در یک بازه ۴۵ روزه همه این اتوبوس‌ها به چرخه بهره‌برداری رسیدند.

آخرین اتوبوس ساعت ۲۱ از پایانه‌ها به سمت مقصد و مبدا حرکت می‌کند

نیشابوری با اشاره به اینکه افزایش ساعت سرویس‌دهی فقط در مسیر‌های منتهی به حرم است و در خطوط دیگر ساعت کاری اتوبوس‌ها همزمان با پایان سرویس‌دهی روزانه در ساعت ۲۱ به اتمام می‌رسد، بیان کرد: فعالیت خطوط روزانه ساعت ۲۱ به پایان می‌رسد و آخرین اتوبوس ساعت ۲۱ از پایانه‌ها به سمت مقصد و مبدا حرکت می‌کنند. بعد از روز اول فروردین که خدمات به صورت پیوسته است، در روز‌های دیگر فروردین فعالیت اتوبوس‌های شبانه در مسیر‌های منتهی به حرم تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و از این ساعت به بعد تا هر ساعتی که تقاضا وجود داشته باشد قابل تمدید است.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در سال آینده

او در خصوص افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال آینده تصریح کرد: نرخ بلیت اتوبوس بنابر مصوبه شورای شهر ۴۰ درصد افزایش دارد. نرخ مصوب برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۱۰۰ تومان بود؛ مبلغ ۱۰۰ تومان برای شهروندان تخفیف داده می‌شد و در نهایت مبلغ ۱۰۰۰ تومان پرداخت می‌کردند. در سال ۱۴۰۲ نرخ بلیت با افزایش ۴۰ درصدی به مبلغ ۱۵۰۰ تومان خواهد رسید. این افزایش قطعا در دوهفته اول سال ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد و زمان اعمال آن بعد از این دو هفته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار