بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در مشهد

شهردار مشهد گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس‌های فرسوده در مشهد بازسازی می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به مشکلات اتوبوس‌های فرسوده بخش خصوصی گفت: با هدف کاهش سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه و کمک به بخش خصوصی از بخش خصوصی حمایت خواهد شد.

او در حاشیه بازدید سرزده از طرح‌های عمرانی و با زدید از توقفگاه‌های اتوبوس شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی افزود: متاسفانه حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی در توقفگاه‌ها بدون استفاده مانده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشد ادامه داد: برای تامین منابع مورد نیاز، حوزه مالی، باید ساز و کار مالی مناسب را پس از دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه تسهیلات فراهم کند.

قلندر با اشاره به این که یکی از مشکلات بخش خصوصی اتوبوسرانی، اتوبوس‌های فرسوده این شرکت‌ها است، بیان کرد: با هدف رفع نیاز‌های حوزه حمل و نقل عمومی، رفع مشکل ازدحام مسافر، کاهش سرفاصله زمانی و پوشش کامل خطوط شهر و همچنین باز شدن گره ده ساله بخش خصوصی، باید برای بازسازی اساسی ناوگان اقدام شود.

او تصریح کرد: این تصمیم با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰ نفر و کمک به حمل و نقل عمومی اتخاذ شده است.

شهردار مشهد تاکید کرد‌: معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مکلف شده است تا با درنظرگرفتن ساز و کار مناسب، برای بازسازی و برگشت به چرخه سرویس دهی ۲۰۰ دستگاه از ناوگان متوقفی بخش خصوصی اقدام کند که تا پایان سال شاهد افزایش کیفیت سرویس دهی حمل و نقل عمومی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار