مراکز خدماتی آذربایجان غربی زیر ذره‌بین استاندارد

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: با هدف صیانت از ایمنی سلامت احقاق حقوق عامه مردم در ایام نوروز طرح عیدانه در استان اجرا می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران گفت: این اداره به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در جهت فراهم کردن بستر‌های لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کالا‌ها و خدمات در ایام نوروز و با هدف صیانت از ایمنی سلامت، احقاق حقوق عامه مردم و تقویت و توسعه نظام استاندارد طرح عیدانه را در استان اجرا می‌کند.

وحید موسی پور افزود: اجرای طرح نظارتی عیدانه از ۱۵ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هتل های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران ها، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل، فرودگاه ها، ترمینال ها پایانه های اتوبوسرانی شهری، ایستگاه های قطار بین شهری از جمله محورهای ارزیابی در طرح عیدانه ۱۴۰۲ است.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال در راستای اجرای طرح عیدانه تاکنون ۵۱۱ مورد بازدید در سطح استان از واحد‌های خدمات رسان انجام شده است.

بیشتر وسایل شهربازی‌های استان استاندارد هستند

 سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۵۷۳ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان به سازمان ابلاغ شد که اداره کل استاندارد بیش از تکلیف و ۶۸۷ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان انجام داد.

موسی پور با تاکید به اینکه طرح "پایش کمی " نیز با هدف مقابله با کم فروشی در سراسر کشور از خرداد سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۱۰ نمونه از واحد‌های تولیدی و ۷۴ مورد از بازار استان نمونه برداری شد که از این تعداد ۱۹۶ واحد تولیدی مردود و ۲۸ نمونه اخذ شده از بازار مردود شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سالجاری  یک هزار و ۵۱۳ اظهار نامه صادراتی و ۸ هزار و ۹۱ مورد اظهار نامه وارداتی از گمرکات استان به اداره کل استاندارد ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

وی یاد آور شد: آذربایجان غربی در سالجاری با صادر کردن ۲۸ نشان حلال رتبه دوم کشور را بعد از استان فارس کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.