خراسان رضوی روز‌های پایانی سال را با بارش‌های رگباری سپری می‌کند

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان در روز‌های پایانی سال پیش‌بینی می‌شود.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود به تناوب تا روز یکشنبه هفته آینده، بارش‌های رگباری در برخی نقاط همراه با رعد و برق در خراسان رضوی ادامه یابد.

او افزود: در این مدت وزش باد شدید در نواحی بادخیز خراسان رضوی بویژه مناطق شرقی استان پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده ادامه داد: برای روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده به خصوص در مناطق شمالی، مرکز و شرق خراسان رضوی، کاهش نسبی بین سه تا پنج دما را خواهیم داشت و پس از آن میانگین دما در استان افزایش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دمای شبانه مشهد برای امشب ۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است، دمای امروز این کلانشهر در گرمترین ساعات به ۲۴ درجه می‌رسد.

او تصریح کرد: بارش‌های پراکنده باران طی شبانه روز گذشته در ۶ شهرستان شامل قوچان، سبزوار، کاشمر، فریمان، خواف و بردسکن خراسان رضوی از میان اطلاعات ارسالی از ایستگاه‌های هواشناسی، گ زارش شده است که بیشترین آن مربوط به فریمان به میزان ۱.۵ میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین دما در مشهد طی شبانه روز گذشته بین ۱۱ و ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، تاکید کرد: فریمان با ۶ درجه سلسیوس و سرخس با ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند. در این مدت بیشترین شدت ورزش باد در بردسکن با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.