افزایش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد افزایش یک درصدی بود.

پس از کاهش بیش از ۱۲ درصدی بهای نفت طی یک هفته اخیر، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد افزایش یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۸۱ سنت افزایش، به ۷۵ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۸ سنت افزایش، ۶۹ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

پس از سقوط شدید بهای نفت طی یک هفته اخیر به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره در آمریکا و اروپا و نیز افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال ورشکستگی بانک ها، اکنون کارتل نفتی اوپک به علاوه روسیه قرار است در سوم آوریل نشست اوپک پلاس را درباره شرایط بازار برگزار کنند.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا بر این باورند با ادامه کاهش بهای طلای سیاه در بازار، اوپک مجبور به کاهش عرضه نفت به بازار خواهد شد. این در حالی است که بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ اکنون به زیر ۷۰ دلار سقوط کرده است.

کارشناسان بازار می‌گویند دلیل افزایش یک درصدی بهای نفت در معاملات امروز افزایش درخواست چین پس از کنترل نسبی همه گیری کرونا در این کشور بوده است. با افزایش تعاملات اقتصادی در چین می‌توان امیدوار بود که تقاضا برای نفت در بازار افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار