طوفان مرگبار زمستانی در آمریکا با قطعی برق گسترده خانه‌ها

طوفان زمستانی در ایالت کالیفرنیا تاکنون ۵ کشته و خسارات فراوان به همراه داشته است.

تغییرات اقلیمی ناشی از گرم شدن زمین اکنون باعث بروز طوفان‌های شدیدتر و باران‌های سیل آسا در مناطق مختلف جهان شده است. آمریکا به عنوان بدترین کشور در جهان که بیشترین آسیب را به محیط زیست وارد ساخته اکنون با چالش‌های زیست محیطی متعددی دست به گریبان است. براساس گزارش دولت آمریکا در ماه ژانویه، سال ۲۰۲۲ پس از سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۱، سومین سال با بیشترین خسارات وارد شده به ایالات متحده به دلیل بلایای طبیعی بوده به طوری که در این سال بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار خسارت بر این کشور وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در آخرین مورد از طوفان‌های زمستانی در ایالت کالیفرنیا، دستکم پنج نفر در شهر سانفرانسیسکو جان خود را از دست دادند و خسارات شدیدی به این ایالت وارد شد.

مقامات محلی می‌گویند: طوفان زمستانی که تلفیقی از باران سیل آسا و وزش باد شدید بوده منجر به قطع برق بیش از ۹۲ هزار خانوار از روز چهارشنبه تاکنون شده است. همچنین به دلیل خطرات ناشی از این طوفان دستور تخلیه فوری برای ۱۴ هزار نفر صادر شده است.

سخنگوی دفتر خدمات اورژانس ایالت کالیفرنیا در این باره اعلام کرد: شرایط در این ایالت نامساعد است و این احتمال وجود دارد که از ۴۸ هزار نفر مجبور به تخلیه منازل خود و رفتن به ارتفاعات بالاتر شوند. باران‌های سیل آسا باعث بالا آمدن آب رودخانه‌ها شده و این امر برای افرادی که در مجاورت آن‌ها زندگی می‌کنند خطرناک است.

وزش باد شدید باعث قطع درختان شده است به طوری که بیشتر تلفات در ایالت کالیفرنیا به دلیل افتادن درختان بر روی افراد بوده است. در طوفان‌های زمستانی پیشین در این ایالت نیز بیش از ۲۰ تن جان خود را از دست داده بودند.

در سال ۲۰۲۲، ۱۸ بلایای طبیعی و آب‌وهوایی که هر کدام دستکم یک میلیارد دلار خسارات به همراه داشته در آمریکا روی داده است. این بلایا شامل دو گردباد مهیب در جنوب و جنوب شرقی آمریکا در ماه مارس و آوریل و نیز آتش‌سوزی گسترده در سرتاسر غرب ایالات متحده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار