نتانیاهو: جنگ داخلی را نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به قرار داشتن در آستانه جنگ داخلی گفت این رژیم بر سر دوراهی خطرناکی قرار دارد و تغییرات قضایی را تعلیق می‌کند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد وزیران و اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ائتلاف حاکم در اسرائیل در تظاهرات جناح راست در مقابل کنست در قدس اشغالی شرکت کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز از درگیری بین تظاهرکنندگان حامی و مخالف قوانین قضایی در تل‌آویو خبر داد.

به گزارش الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شده است: «به درخواست برای رفع تنش فزاینده بین دو اردوگاه در اسرائیل گوش می‌دهم. یک اقلیت افراطی وجود دارد که آماده است بین مردم ما تفرقه بیاندازد.»

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر همچنین با اذعان به قرار داشتن در آستانه جنگ داخلی گفت: «ما در جامعه اسرائیل در مسیر درگیری داخلی قرار داریم و جنگ داخلی را نمی‌پذیریم. ما بر سر دوراهی خطرناکی قرار داریم و بحران همه را می‌طلبد که مسئولانه عمل کنند.»

نتانیاهو مدعی شد: «تصمیم گرفته‎ام که قانون تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم. ما اصرار داریم اصلاحات قضایی انجام دهیم، اما تصمیم گرفتم دو قرائت بعدی قانون را به حالت تعلیق درآورم.»

این در حالی است که پیش از این در بحبوحه تجمع هزاران نفری اطراف کنست، نخست‌وزیر رژیم صیونیستی با ادعای در جریان قرار دادن آمریکا درباره تصمیماتش سخنرانی خود را به تعویق انداخته بود.

امروز موج گسترده‌ای از اعتصابات در میان دستگاه‌های خدماتی صهیونیست‌ها، در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد به طوری که زندگی را در این مناطق مختل کرد. از صبح امروز فرودگاه‌ها، بنادر، شرکت‌های هواپیمایی، شرکت برق، دانشگاه‌ها، سینماها، هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به جمع این اعتصابات پیوسته‌اند.

چندی پیش «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر صهیونیستی هشدار داد این رژیم در آستانه یک درگیری داخلی است که ممکن است به دلیل اختلافات سیاسی این رژیم اشغالگر را ببلعد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
احیانا نمی خواهی این جناح افراطی رو به ایران ربط بدهی
آخرین اخبار