راه‌های پشتیبان گیری و انتقال پیام‌های متنی مهم به گوشی جدید

برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا هنگام تعویض گوشیتان پیام‌های متنی خود را به راحتی حفظ کنید.

برای بسیاری از ما پیامک یک روش ارتباطی ضروری است، اما در حالی که سرویس‌های مبتنی بر ابر می‌توانند از ایمیل‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی ما هنگام گم کردن تلفن قدیمی یا تغییر به تلفن جدید، نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما تاریخچه SMS (سرویس پیام کوتاه) و MMS (سرویس پیام چندرسانه‌ای) ما گاهی اوقات ناپدید می‌شود.

اجازه ندهید آن متن‌ها گم شوند و چند دقیقه‌ای برای پشتیبان گیری از آن‌ها وقت بگذارید. مهم نیست از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید، به آسانی می‌توانید این کار را انجام دهید.

نحوه ذخیره پیامک در اندروید

خوب یا بد، اندروید به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا به سیستم‌عامل گوشی عمیق‌تری نفوذ کنند که دسترسی و پشتیبان‌گیری از پیام‌های متنی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند، همچنین این به این معنی است که در صورت تمایل می‌توانید کلاینت پیامک پیش‌فرض خود را تعویض کنید، چیزی که در آیفون امکان‌پذیر نیست.

اولین درگاه تماس شما باید این باشد که سرویس گیرنده پیامک پیش فرض خود را بررسی کنید تا ببینید آیا گزینه‌های پشتیبان یا صادراتی ارائه می‌دهد یا خیر. در Google Messages (برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض در تلفن‌های Pixel)، پشتیبان‌گیری به‌طور خودکار همراه با بقیه سیستم‌عامل شما انجام می‌شود. برای مدیریت آن به تنظیمات، سیستم و پشتیبان‌گیری بروید.

SMS Backup+، یک برنامه شخص ثالث، تقریبا بهترین گزینه برای بایگانی متون است. برنامه را نصب کنید، آن را به حساب Google خود متصل کنید، به این ترتیب همه پیامک‌ها و پیام‌های MMS که ارسال و دریافت می‌کنید، به‌طور خودکار در صندوق ورودی Gmail شما بایگانی و با برچسب خاص خود تکمیل می‌شوند.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، متن‌های شما مانند هر ایمیل دیگری قابل جستجو می‌شوند و این برنامه با ادغام دقیق با مخاطبین جیمیل موجود شما، کار را آسان‌تر می‌کند. از جنبه منفی، SMS Backup+ برنامه خاصی نیست، اما کار را انجام می‌دهد و در صورت نیاز می‌تواند متن‌های شما را در دستگاه جدید بازیابی کند.

SMS Backup & Restore نیز ارزش نگاه کردن را دارد. این برنامه به‌جای استفاده از جیمیل، از متون در حافظه محلی، Google Drive یا Dropbox با فرمت XML پشتیبان‌گیری می‌کند که بسیاری از برنامه‌های دیگر می‌توانند با آن مقابله کنند. این ابزار برای استفاده و پیکربندی آسان است، به علاوه می‌تواند پیام‌ها و تماس‌های MMS را مدیریت کند. SMS Backup+ و SMS Backup & Restore بسیار مشابه هستند، زیرا هر دو از پشتیبان گیری برنامه ریزی شده پشتیبانی می‌کنند و استفاده از آن‌ها رایگان است، فقط به این بستگی دارد که آیا ترجیح می‌دهید بایگانی پیام‌های خود را از طریق Gmail یا Google Drive یا Dropbox جست و جو کنید.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم IFTTT است، یک سرویس وب رایگان که به شما امکان می‌دهد انواع برنامه‌ها و سرویس‌ها را به یکدیگر متصل کنید. «برنامه‌های کاربردی» آن حول یک ماشه و یک اقدام بعدی است؛ برای مثال، گزارشی در مورد آب و هوای بد ممکن است سرویس را تحریک کند تا یک ایمیل هشدار به صندوق ورودی شما ارسال کند.

IFTTT شامل پشتیبانی از اس ام اس‌های اندروید است که در آن ارسال یا دریافت متن می‌تواند به عنوان یک محرک عمل کند. اقدام بعدی به عهده شماست: می‌توانید متن و جزئیات آن را به صفحه‌گسترده Google Drive اضافه کنید، آن را در یک فایل متنی ساده در Dropbox ذخیره کرده و به صندوق ورودی ایمیل خود ارسال کنید یا گزینه دیگری را انتخاب کنید. راه اندازی این سرویس زمان بیشتری می‌برد، اما از نظر نحوه ذخیره متون خود انعطاف بیشتری به شما می‌دهد؛ از طرف دیگر، IFTTT به طور خودکار از تاریخچه متن شما نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کند، فقط متن‌هایی را که در آینده ارسال می‌کنید، ذخیره می‌کند.

در نهایت انواع برنامه‌های دسکتاپ نیز می‌توانند کمک کنند، اما هنگام انتخاب یکی از آن‌ها باید مراقب باشید، زیرا به این برنامه‌ها دسترسی کامل به داده‌های گوشی خود می‌دهید. مدیر تلفن معتبر TunesGo مدتی است که وجود داشته است. این به شما امکان می‌دهد از متن‌های اندروید و iOS نسخه پشتیبان تهیه کنید، آن‌ها را در تلفن خود بازیابی کرده و حتی در صورت نیاز از رایانه خود پیامک ارسال کنید.

نحوه ذخیره پیامک در iOS

وقتی نوبت به پشتیبان‌گیری از پیام‌های متنی می‌رسد، بر خلاف اندروید، iOS کاربران را به راه‌حل‌های اپل محدود می‌کند: ذخیره پیام‌های شما در iCloud یا هارد دیسک رایانه شما.

برای بررسی پشتیبان‌گیری‌های داخلی خود، به تنظیمات بروید، سپس روی نام خود، iCloud و iCloud Backup ضربه بزنید. اگر این گزینه فعال باشد، دستگاه شما نسخه‌های پشتیبان شما را از طریق Wi-Fi به حساب iCloud شما ارسال می‌کند، در غیر این صورت، هنگام اتصال در رایانه شما ذخیره می‌شوند. پشتیبان‌گیری‌ها از جمله پیام‌های SMS، هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید قابل بازیابی هستند.

در همین حال، بسیاری از برنامه‌های دسکتاپ شخص ثالث ارائه پیام‌های متنی شما را به رایانه ویندوز یا macOS ارائه می‌دهند، اما قبل از دانلود هر چیزی، نظرات کاربران و سابقه و پیشینه توسعه دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اشخاص ثالث مخرب دسترسی به داده‌های خود نمی‌دهید، همچنین ایده خوبی است که برای این خدمات هزینه‌ای پرداخت نکنید، مگر این که ابتدا یک نسخه آزمایشی یا نسخه نمایشی رایگان به شما ارائه دهند.

با در نظر گرفتن این هشدارها، هنوز هم می‌توانید راه‌های مناسبی برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های متنی پیدا کنید، مانند iMazing برای (موجود برای macOS و Windows)، CopyTrans (موجود برای ویندوز) و iExplorer (در دسترس برای macOS و Windows). همه این برنامه‌ها به روشی مشابه کار می‌کنند: آیفون خود را از طریق USB به رایانه وصل کنید، داده‌هایی را که می‌خواهید انتقال دهید، انتخاب کنید، نرم افزار باقی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

در این برنامه‌ها و همچنین مشاهده پیام‌ها، می‌توانید بسته به کاری که می‌خواهید در مرحله بعد با آن‌ها انجام دهید، آن‌ها را در قالب‌های PDF، متنی، CSV و XML در رایانه ذخیره کنید. کل فرآیند کاربر پسند و ساده است؛ همچنین می‌توانید متون را همراه با تصاویر و پیوست‌های آن‌ها مشاهده کنید، اما فقط iMazing از بازیابی متون در تلفن جدید مانند پشتیبان‌گیری iTunes یا iCloud پشتیبانی می‌کند. نسخه آزمایشی این برنامه همه ویژگی‌ها را دارد، اما تعداد فایل‌هایی را که می‌توانید انتقال دهید محدود می‌کند.

منبع: popsci

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار