پوتین: تحریم‌های غرب مانع گسترش روابط روسیه و بلاروس نمی‌شود

رئیس جمهور روسیه در پیامی به همتای بلاروسی خود اعلام کرد برخلاف تحریم‌های غرب، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین در پیامی «روز اتحاد مردمان روسیه و بلاروس» را به الکساندر لوکاشنکو تبریک گفت و بر توسعه همکاری‌های تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه نوشت: به رغم این تحریم‌ها روسیه و بلاروس به طور موثر در حال هماهنگی تلاش‌ها در عرصه بین‌المللی هستیم و در حوزه دفاعی با موفقیت برنامه‌های تقویت حاکمیت ملی را اجرایی می‌کنیم.
ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه و بلاروس به طور نظام‌مند همکاری‌های سودمند متقابل را گسترش می‌دهند.

بلاروس تنها کشور اروپایی است که متحد روسیه محسوب می‌شود. گرچه مینسک از ورود نظامیان خود به جنگ اوکراین اجتناب کرده، اما این کشور در طول جنگ خاک خود را در اختیار نیرو‌های روسی قرار داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به تازگی از استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک این کشور در خاک بلاروس خبر داده است. اتفاقی که با واکنش تند کشور‌های غربی همراه بود.

بلاروس در برابر انتقاد تند کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با تأیید استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در خاک خود اعلام کرد این تصمیم در پاسخ به سال‌ها فشار غرب و تحریم‌های آن‌ها علیه مینسک و نیز حضور نظامیان ناتو در مرز‌های این کشور انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار