قیمت تخم مرغ افزایش یافت

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت:افزایش قیمت مصوب تخم مرغ از بحران تامین و تولید این محصول در نیمه دوم سال جلوگیری می‌کند.

حسین موسوی‌نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: خواسته اصلی تولیدکنندگان در این بخش بارنگری در قیمت تخم مرغ است و به همین دلیل قیمت پیشنهادی خود را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفته است.

او بابیان اینکه عدم توجه دولت در حمایت از تولیدکنندگان تخم مرغ موجب شد میانگین جوجه‌ریزی چهار ماه گذشته از ۵۰۰ هزار قطعه در ماه به ۲۷۰ هزار قطعه کاهش یابد، افزود: این روند زنگ خطر برای تولید تخم مرغ در نیمه دوم امسال را به صدا درآورده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ادامه داد:در توافقات اولیه انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی ضمن موافقت اولیه با افزایش قیمت تخم مرغ از ۴۷ هزارو ۳۰۰ به ۵۶ هزار تومان در هر کیلوگرم برای مصرف کننده قرار شد قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان باشد.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه دو سال است که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوبی برای تخم مرغ اعلام نکرده و به صورت توافقی اعلام قیمت می‌کند، بیان کرد: این نرخ مورد موافقت هم در همین قالب است و طبق وعده داده شده از امروز این افزایش قیمت اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: البته مرغداران مرغ تخمگذار نیز قول داده اند در صورت اعمال این افزایش قیمت تا هفت درصد افزایش هزینه‌ها را تحمل می‌کنند و به این ترتیب برای مدت یکسال هیچ افزایشی در بهای تخم مرغ را خواستار نمی‌شوند که البته این امر در صورت حمایت دولت و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تاکید کرد: ۸۰ درصد هزینه تولید تخم مرغ برای خوراک و دان مصرف می‌شود بنابراین افزایش قیمت در این بخش به شدت بر روی قیمت تمام شده تخم مرغ اثرگذار است.

موسوی نژاد اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۶۰ واحد فعال پرورش پولت و مرغ تخمگذار در استان داریم که معادل ۴۰ درصد ظرفیت واحد‌های پولت و ۶۵ درصد واحد‌های مرغ تخمگذار استان است و سایر ظرفیت به دلیل سیاست‌های اشتباه به تعطیلی رفته اند.

او افزود: هرگونه اعمال افزایش قیمت تخم مرغ باید ازسوی وزارتخانه جهاد کشاورزی اعلام رسمی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.