تولید تخم‌مرغ در طرقبه شاندیز خراسان رضوی ۱۴ برابر نیاز این شهرستان است

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز خراسان رضوی گفت: نیاز و مصرف تخم‌مرغ در این شهرستان ۳.۵ تن در روز است که مرغداران طرقبه و شاندیز بیش از ۱۴ برابر این میزان تولید دارند.

علیرضا قدرتی گفت: در حال حاضر تولید تخم مرغ روزانه در طرقبه شاندیز ۵۲ تن است که این شهرستان رتبه دوم تولید تخم مرغ در خراسان رضوی پس از مشهد را دارد.

وی اظهار داشت: در فصل گرما مصرف این فرآورده پروتئینی کاهش می یابد که این موضوع تولیدکنندگان را متضرر می کند، چنانچه اکنون تخم مرغ زیر قیمت مصوب از مرغداران شهرستان خریداری می شود.

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز خراسان رضوی بیان داشت: تخم مرغ مازاد شهرستان علاوه بر اینکه برای مصرف به بازار مشهد ارسال می شود، به دیگر نقاط استان و کشور و حتی خارج از کشور صادر می گردد.

قدرتی گفت: طرقبه شاندیز ۵۳ هزار راس دام سبک، چهار هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین، ۵۳ واحد مرغ تخم گذار و ۱۷ واحد تولید مرغ گوشتی دارد.

شهرستان خوش آب و هوای طرقبه شاندیز در شمال شرق ایران و در غرب و شمال غربی مشهد به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان در حال حاضر شامل ۲ بخش طرقبه و شاندیز بوده که از اواخر سال ۱۳۸۷ در تقسیمات کشوری تبدیل به شهرستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
کی می خواهند نان را کیلویی.کنند.تا مشکلات و کم فروشی وگران فروشیی حل شود
آخرین اخبار