گیاهان دارویی فرصت طلایی برای طرقبه و شاندیز

جشنواره گیاهان دارویی فرصتی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان یکی از مهمترین مناطق هدف گردشگری ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید حسن حسینی، فرماندار طرقبه و شاندیز در حاشیه برگزاری جشنواره دارو‌های گیاهی در روستای تاریخی ازغد، بااشاره به اینکه جاذبه‌های طبیعی باعث هویت و اصالت این منطقه تاریخی شده است گفت: بااقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته صورت پذیرفت از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مخدوش شدن فضای منظری و طبیعی شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان این که برگزاری مراسم و جشنواره‌های فاخر فرهنگی در ماندگاری بیشتر گردشگر تاثیر بسزایی دارد افزود: باید برای گردشگران برنامه ریزی شود و سفر آنان به روستا‌های تاریخی و گردشگری طرقبه و شاندیز هدفمند باشد.

فرماندار طرقبه و شاندیز ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی، این جشنواره‌ها باهدف اشتغال زایی و کسب درآمد و با رویکرد ماندگاری گردشگر صورت می‌پذیرد.

وی  از کلنگ زنی راه مواسلاتی به شاندیز توسط وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: برای دسترسی بهتر به طرقبه نیز مسیری پیش بینی شده است که به زودی اقدامات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

علی اکبر احمدزاده رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره گیاهان دارویی در روستای تاریخی ازغد برگزار شد و هدف از اجرای آن معرفی گردشگری گیاهان دارویی و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه است.

وی افزود: تبیین و شناسایی ظرفیت‌های داروی گیاهی استان خراسان رضوی و نقش آن در گردشگری پایدار در دستور کار قرارگرفته است.

وی گفت: نعنا، پونه، بید مشک و گل محمدی از گیاهان شاخص و بومی منطقه ازغد است که به سبب خواص فراوان دارویی مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.

احمدزاده افزود:اشتغال زایی و کسب درآمد و ماندگاری گردشگر از مهمترین مزیت‌های گردشگری پایدار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز گفت: گیاهان دارویی در کنار هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی طرقبه و شاندیز فرصت طلایی برای این منطقه است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ما باید از همه ظرفیت‌های بومی و محلی خود در زمینه گردشگری و توسعه اقتصادی بهره بگیریم.

وی ایجاد فضایی مفرح برای گردشگران، افزایش ضریب ماندگاری در روستای تاریخی ازغد و تقدیر از پیشکسوتان این روستا را اهداف این جشنواره ذکر و گفت: طرقبه و شاندیز، ستاره گردشگری خراسان رضوی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز بااشاره به قدمت ۳۰۰۰ ساله سنگ نگاره‌ها در این منطقه تاریخی افزود: قدیمی‌ترین نقطه در کشور که دارای شرایط سکونت بوده مخدوده کشف رود است که حصور انسان را به هشتصد هزار سال پیش برمی گرداند.

احمدزاده گفت: جاذبه‌های بی شمار تاریخی و طبیعی در طرقبه و شاندیز باعث جذب بیش از ۴۰ میلیون گردشگر و مجاور در طی سال شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی



جشنواره گیاهان دارویی، فرصتی برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری طرقبه و شاندیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار