درآمد ۴۵ میلیارد ریالی حاصل برداشت عسل از زنبورستان‌های شهرستان نیشابور

شهرستان نیشابور به سبب داشتن مناطق کوهستانی و اقلیم مناسب، مراتع آن بستر رویش گیاهان دارویی و با توجه به داشتن منابع آبی قطب تولید محصولات زراعی و باغی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد علی فرهمندراد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور افزود: زنبور داری در شهرستان از نظر کمی و کیفی رشد و توسعه خوبی یافته است، بطوریکه در حال حاضرحدود بیست هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۲۰۰ زنبورستان در شهرستان موجود می‌باشد و ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم به این حرفه مشغول می‌باشند.

وی افزود: درسال ۱۳۹۵ میزان ۱۲۷ تن عسل در شهرستان تولید شده است ودر سال جاری برداشت عسل شروع شده که پیش بینی می‌شود حدود ۱۲۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های شهرستان برداشت شود.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: با توجه به سال تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی شغل زنبورداری بیشترین همسویی را با اقتصاد مقاومتی دارد، زیرا علاوه بر اینکه وابستگی به خارج ندارد، از طریق گرده افشانی موجب افزایش محصولات کشاورزی و تولید می‌شود.

 
فرهمندرادافزود: تولیدات کندو می‌تواند ارزآوری و اشتغال مناسبی را ایجاد نماید و در سال گذشته حدود ۴۵ میلیارد ریال از راه فروش محصولات نصیب زنبورداران شهرستان شده است.
 

انتهای پیام // س. ح.
 

درآمد ۴۵ میلیارد ریالی حاصل برداشت عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار