شهرستان طرقبه شاندیز خراسان رضوی از داشتن کتابفروشی محروم است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: این شهرستان خراسان رضوی با جمعیت افزون بر ۸۰ هزار نفر اکنون از داشتن کتابفروشی دائمی و ثابت محروم است.

رضا چاووشان با بیان اینکه طی سالهای گذشته سرمایه‌گذاری برای راه اندازی کتابفروشی در طرقبه و شاندیز صورت نگرفته است، گفت: علاوه بر جمعیت ۸۰ هزار نفری شهرستان، شاهد جمعیت روزانه و سیال گردشگران به این منطقه ییلاقی هستیم با این حال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و مجموعه های حامی مانند شهرداری در حوزه کتابفروشی نداشته ایم.

وی بیان کرد: این در حالی است که راه اندازی فست فود و فروشگاه لباس در شهرهای طرقبه و شاندیز با استقبال بخش خصوصی مواجه است، اما در بخش کتابفروشی این استقبال را شاهد نیستیم لذا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بررسی دلایل این چالش فرهنگی را از شوراهای اسلامی شهرهای طرقبه و شاندیز خواستار شدیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز اضافه کرد: البته پیش از اینها نمایشگاه های موقت کتاب در شهرستان برپا شده و یا مکانی برای ایجاد کتابفروشی به شکل دائمی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، اما کار این مجموعه ها دوام نداشته است.

وی با اشاره به راه اندازی مجموعه های تخصصی مانند شهر کتاب و پاتوق کتاب در مشهد گفت: در حال رایزنی برای راه اندازی "شهر کتاب" هستیم و از هر نوع حمایت دولتی و شهری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه دریغ نخواهد شد.

چاووشان خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۲ کتابخانه عمومی است که زیرساختهای آن نیز قدیمی و مربوط به قبل از تشکیل شهرستان طرقبه شاندیز و انفکاک از شهرستان مشهد است، در این بخش نیز نیازمند ترمیم و به روزرسانی زیرساختهای کتابخانه ای شهرستان هستیم.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر ییلاقی و گردشگر پذیر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
کاش همه محرومیت ها فقط کتاب بود
نون آب غذا خونه نفس کشیدن هوای صاف