پیام روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز معلم:

بدون تردید مقام معلم یکی از شئون الهی است

همزمان با روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز گرامیداشت مقام والای معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

 متن پیام به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم روز بزرگداشت عالمانی با تقوا، ایثارگرانی فرزانه و اسطوره‍های علم‍‍آموزی است که با تأسی از انبیا (ع)، چراغ راه تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران سربلند اسلامی هستند.

بدون تردید مقام شامخ معلم یکی از شئون الهی است که اسوه‍های حسنه آن، مردان و زنانی خستگی‌ناپذیر، ایثارگر، دانشمند و فرهیخته هستند و خداوند متعال این جایگاه را آنقدر والا و ارزشمند دانسته که آن را در وجود پیامبران و اولیای الهی به ودبعه نهاده و «یعلّمهم الکتاب و الحکمه» را از مهم‍ترین وظایف آن‌ها قرار داده است.

بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایران، معلمی را شغل انبیا دانسته و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بالا رفتن مقام تعلیم و تربیت در جامعه را منوط به بالاتر رفتن مقام معلم دانسته‍اند که این خود نشان از اهمیت بالای جایگاه معلم و تربیت علم و دانش در جمهوری اسلامی ایران دارد.

امروز و در حالی که دشمنان از کارزار سخت با جمهوری اسلامی ایران به جنگ نرم روی آورده و هدف اصلی آنان جوانان و نسل آینده‍ساز این مملکت است، وظایف معلمان دوچندان شده و علاوه بر تعلیم علوم روز باید به آگاهسازی و بصیرت افزایی نیز بپردازند و جوانان و نوجوانان را از اهداف اصلی دشمنان آگاه کرده و صراط رستگاری و افتخار آفرینی برای کشور، ملت و نظام را به آن‌ها آموزش بدهند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالروز شهادت اسوه علم و اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری را به تمامی معلمان سراسر کشور بویژه استادان و معلمان دانشگاه‍ها و مراکز آموزشی ارتش که عزت، اقتدار و سرافرازی را به تربیت‍یافتگان خود آموزش می‍دهند، تبریک گفته و توفیقات این عزیزان در راستای نیل به اهداف آموزشی متعال را از درگاه ایزد منان تحت توجهات حضرت، ولی عصر (عج) از خداوند منان مسئلت می‍نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار