مدیر عامل توانیر:

مدیریت مصرف برق بیش از ۱۱ هزار مگاوات برای امسال هدف‌گذاری شده است

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: امسال اعمال مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار به ۱۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات در کشور خواهد رسید، در حالیکه این میزان پارسال در اوج بار ۱۰ هزار مگاوات بود.

آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر در بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه‌های توزیع برق کشور در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این راستا رویت پذیری و کنترل پذیری در شبکه توزیع برق کشور به سطحی خواهد رسید که با کمترین حجم کنترل پذیری، بیشترین بار شبکه کنترل‌پذیر شود.

او  با بیان اینکه از هفته آینده به صورت جدی وارد برنامه‌های مدیریت مصرف اوج بار شبکه برق کشور خواهیم شد، افزود: وزیر نیرو نیز اعلام کرده اند که یک آغاز جدی و توفانی را برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به طرح ویژه اختصاص پاداش به مشترکین خانگی که چند روز قبل توسط وزیر نیرو اعلام شد، ادامه داد که این طرح به نحوی اجرا شود که میزان مدیریت مصرف برق در بخش خانگی به عدد بیش از ۲ هزار مگاوات برسد.

کردی بیان کرد: تحلیل‌های خیلی خوبی در حوزه مصرف خانگی گردآوری شده است، طرح اختصاص پاداش به مشترکین خانگی شاه بیت تغییرات مدیریت مصرف در بخش خانگی نسبت به سال گذشته خواهد بود، اما تبیین این طرح از نظر تبلیغات، اطلاع رسانی و اجرا بسیار مهم بوده، موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست و در دنیا تجربه شده است.

او تصریح کرد: بخش‌های مختلف نسبت به حضور در طرح مزبور اعلام آمادگی کرده اند و درصدد هستیم تلفیقی بین این طرح و هوشمندسازی شبکه ایجاد کنیم، یکی از ملزومات آن است که حتما هوشمندسازی شبکه در کنار مدیریت مصرف بخش خانگی قرار گیرد که در این زمینه بحث‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارد.

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: مدیریت مصرف برق و همچنین هوشمندسازی در این حوزه یکی از موضوعات مهم جلسات روزانه و هفتگی با حضور وزیر نیرو است، در یک وضعیت مناسب موضوعات دیگری در کنار آن داریم که باید به آن‌ها پرداخته شود، نکات خیلی مهمی در عرصه توزیع برق وجود دارد، اما کماکان در این بخش در نیمه راه هستیم.

کردی اظهار کرد: استقرار شرکت‌های توزیع و ساختار استانی آن‌ها هنوز کامل نشده و این مهم نیاز به یک هم افزایی ویژه در همه عرصه‌ها دارد، اراده دولت و وزارت نیرو آن است که این موضوع را ساماندهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.