اجرای اقدامات پیشگیرانه پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با شناسایی آسیب‌ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل، به راحتی می‌توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه ها‌ی تولیدی در برابر حوادث مختلف حفظ و صیانت کرد.

هاشم علایی در نشست مشترک با جانشین معاون امور صنعت و تجارت صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تأسیسات حساس و زیربنایی کشور محسوب می‌شوند و سرمایه گذاری‌های کلانی در آن صورت گرفته است، باید به هر نحو ممکن تلاش کنیم تا از این سرمایه‌های ملی، محافظت و نگهداری شود.

او ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای محافظت از این سرمایه‌های ملی، برنامه‌های متنوعی را در شهرک‌های صنعتی اجرایی می‌کند تا واحد‌های تولیدی در برابر وقوع انواع تهدیدات و خطرات طبیعی و غیرطبیعی، کمترین خسارت ممکن را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، احداث ایستگاه‌های آتش نشانی، ممیزی و شناسایی واحد‌های پرخطر، کنترل و هدایت آب‌های سطحی، طراحی و زون بندی مناسب طرح‌های تولیدی، نصب شیر‌های هیدرانیت و حفاظت از اماکن و تاسیسات موجود در شهرک‌های صنعتی، از جمله اقداماتی است که این شرکت در راستای اجرای پدافند غیرعامل و محافظت از جان و مال واحد‌های تولیدی عملیاتی کرده است.

علایی با اشاره به اجرای سطح‌بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: با سطح بندی شهرک‌های صنعتی، تلاش خواهد شد تا سطح ایمنی تاسیسات و زیرساخت‌های موجود در آن افزایش یابد.

جانشین معاون امور صنعت و تجارت صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست گفت: سازمان پدافند غیرعامل به دنبال افزایش دامنه فعالیت‌های پدافندی در کشور است تا از بحران‌ها به هر شکل ممکن جلوگیری شود.

حمیدرضا محمدی یادآور شد: سازمان پدافند غیرعامل ماموریت خاص و مهمی دارد که می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد آرامش و برقراری امنیت همه جانبه در کشور ایفا کند. او با اشاره به اینکه کم توجهی در برخی مسائل منجر به یک بحران بزرگ خواهد شد، تاکید کرد: بی‌تردید اقدامات پیشگیرانه، اثرات بسیار مطلوبی دارد و همواره مقدم بر درمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.