ایستگاه راه آهن مشهد ظرفیت جا به جایی سالانه ۲۰ میلیون مسافر را دارد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: جا به جایی مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد سالانه ۱۸ تا ۲۰ میلیون مسافر ریلی ظرفیت دارد.

مصطفی نصیری مدیر کل راه آهن خراسان گفت: پارسال ۱۵.۷ میلیون مسافر در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد جا به جا شده و رکورد جدیدی در جا به جایی مسافر در تاریخ راه آهن خراسان ثبت شد.

او افزود: بر این اساس هم اکنون ماهانه ۱.۳ میلیون مسافر در مسیر ریلی مشهد جا به جا می‌شوند، چنان که در فروردین امسال یک میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر از این طریق جا به جا شدند.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: طی نوروز امسال ۷۰ درصد ظرفیت قطار‌های برون شهری کشور به مسیر ریلی مشهد اختصاص یافت و از طرفی ۹۵ درصد ظرفیت اشغال (صندلی) مسافر در قطار‌ها پر شد.

نصیری بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در ایستگاه راه آهن مشهد، این مجموعه قابلیت ارائه خدمات به حدود ۲۰ میلیون مسافر را دارد، اما جا به جایی مسافر به این میزان در مسیر مشهد موضوع دیگری است که تحقق آن مشروط به وجود ناوگان مسافربری، برنامه ریزی برای حرکت قطار‌ها و درخواست برای مسافر در همه فصول است.

او تصریح کرد: حرکت قطار‌ها در مسیر مشهد و راه آهن خراسان مطابق برنامه‌ای انجام می‌شود که قبلا به ما ابلاغ کرده اند لذا نمی‌توان در خصوص تردد مسافر در طول همه مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد اظهار نظر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.