معاون اداره‌کل راهداری خراسان رضوی مطرح کرد:

مشکلی برای تهیه بلیت بازگشت زائران وجود ندارد

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با تدابیری که اتخاذ شده مشکل خاصی برای تهیه بلیت به وجود نیامده و زائران با کمال آرامش به زیارت خود رسیده و بلیت خود برای بازگشت را تهیه کرده‌اند. لازم به ذکر است که بلیت در پایانه مسافربری صادر نمی‌شود.

رضا صحراگرد معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص پیش‌بینی تدابیر لازم جهت بازگشت زائران از مشهد گفت: دو تا سه پیک در مشهد داشتیم که با تدابیر لازم توانستیم زائران را به خوبی جابجا کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که امسال صورت گرفت، تهیه بلیت برگشت زائران در مقاصد با تقاضای بالا به مشهد بود.

او افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل تا پایان طرح نوروزی لیست‌های پیش‌فروش را بازگشایی کرده‌اند. همکاران ما نیز نظارت کامل دارند. با تدابیری که اتخاذ شده مشکل خاصی برای تهیه بلیت به وجود نیامده و زائران با کمال آرامش به زیارت خود رسیده و بلیت خود برای بازگشت را تهیه کرده‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص نحوه صدور بلیت برای مسافران در روز‌های پایانی طرح نوروزی ادامه داد: بلیت در پایانه مسافربری صادر نمی‌شود، اما همکاران شرکتی به ندرت برای زائرانی که اتباع خارجی هستند و یا در تهیه بلیت مشکل داشته‌اند، در پایانه مسافربری از سامانه و یا سایر نرم‌افزار‌ها بلیت تهیه کرده‌اند.

صحراگرد در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران مواجه نیستیم، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی استانداری و فرمانداری مشهد صورت گرفته است. هچنین در حوزه برون استانی با استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مازندران و کرمان مکاتباتی صورت گرفته و تاکید شده سرویس‌دهی را در مسیر مشهد داشته باشند.

او تصریح کرد: همچنین از خطوط فوق‌العاده پس از اتمام سفر‌های راهیان نور از شرکت جهان‌سیر استفاده کردیم. همچنین با شهرداری مشهد هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود تا به صورت استنبای ۱۰۰ اتوبوس در اختیار حمل و نقل جاده‌ای قرار دهند. حتی استفاده از ناوگان کارخانجات نیز در دستور کار قرار داشت که خداراشکر ناوگان فوق‌العاده خیلی به کار نیامد و توانستیم با استفاده از ناوگان راهداری استان جابجایی مسافران را مدیریت کنیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: تردد شمار‌های ما نشان می‌دهد که کاهش محسوسی در جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته نداشتیم، اما پس از سه سال میزبانی از مقام معظم رهبری را داشتیم که به تبع بسیاری از مشتاقان برای شنیدن فرمایشات رهبر انقلاب به مشهد سفر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.