حکم سنگین دادگاه آمریکا برای رئیس گروه سوگندداران

دادگاه فدرال آمریکا استوارت رودز را به دلیل تئوری فتنه و هدایت حمله به ساختمان کنگره به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا با عدم پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲، باعث تحریک طرفدارانش برای حمله به ساختمان کنگره شد. هجوم هزاران طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره باعث تشکیل پرونده‌ای ویژه در این زمینه دادگاه‌های آمریکا شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه منطقه‌ای آمریکا استوارت رودز، بیانگذار گروه شبه نظامی سوگند داران را به دلیل مشارکت در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه و آنچه تئوری فتنه خوانده شده است به ۱۸ سال حبس محکوم کرد. 

رودز که پیشتر از چتربازان ارتش آمریکا بوده و مدرک وکالت خود را از دانشگاه ییل دریافت کرده بود در ماه نوامبر توسط هیات منصفه دادگاه فدرال در واشنگتن به دلیل مشارکت در حمله به ساختمان کنگره متهم شناخته شد. 

دادستان فدرال کاترین راکوچی در این زمینه گفت: استوارت رودز توطئه‌ای را با استفاده از زور و خشونت برای ارعاب و وادار کردن اعضای دولت آمریکا به منظور توقف انتقال قانونی قدرت پس از انتخابات ریاست جمهوری رهبری کرده است. دادگاه چنین اقدامی را تروریستی می‌داند. 

این میزان حبس سنگین‌ترین حکمی است که تاکنون برای بیش از یک هزار مهاجم به ساختمان کنگره در دادگاه صادر شده است، گرچه دادستان‌ها به دنبال صدرو حکمی معادل ۲۵ سال زندان برای او بودند. پیش از این سنگین‌ترین حکم متعلق به مردی از پنسیلوانیا بود که در یورش به کنگره با اسپری فلفل به پلیس حمله کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار