زائران حج تمتع خراسان رضوی و شمالی با ۴۹ پرواز از مشهد اعزام می‌شوند

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: زائران حج تمتع امسال از استانهای خراسان رضوی و شمالی با ۴۹ پرواز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد مدینه و جده اعزام می‌شوند.

عباس خداشناس گفت: زائران حج تمتع امسال در قالب ۶۶ کاروان زیارتی شامل ۴۶ کاروان از استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۴۵ زائر و ۹ کاروان از استان خراسان شمالی با هزار و ۲۹۷ زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان های مدینه بعد است.

وی با بیان این که تمامی پروازهای زائران حج تمتع امسال با شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود ادامه داد: پروازهای کاروان‌های "مدینه قبل" از ۱۳ تا ۲۰ خرداد ماه و پروازهای کاروان های "مدینه بعد" از ۱۷ تا ۲۵ خرداد ماه انجام می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور، ۱۱.۵ درصد معادل ۹ هزار و ۸۴۵ زائر از استان خراسان رضوی در قالب ۶۶ کاروان هستند که پنج هزار و ۶۵۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۳۵ کاروان و چهار هزار و ۱۹۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان هستند.

خداشناس افزود: از ۶۶ کاروان، ۲۶ کاروان خراسان رضوی به صورت "مدینه قبل" با چهار هزار و ۱۰ زائر و ۴۰ کاروان به صورت "مدینه بعد" با پنج هزار و ۸۳۵ زائر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد کاروان، ۵۹ کاروان شیعه با هشت هزار و ۷۶۵ زائر و هفت کاروان اهل سنت با هزار و ۶۰ زائر هستند.

مسوول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون مننژیت تمامی زائران با همکاری تیم پزشکی حج و زیارت استان خراسان رضوی انجام و کلاس های آموزشی در خصوص مناسک حج، قوانین کشور میزبان و سایر مطالب مورد نیاز حجاج برگزار شده است.

خداشناس بر رعایت قوانین کشور میزبان، همراهی و مشارکت زائران با روحانیان و مدیران کاروان ها، همراه داشتن داروهای خاص ویژه بیماران خاص با نظر پزشک کاروان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار