جلوگیری مصلحین و حکمین قرآنی از ورود ۳۸۵۰ پرونده به دستگاه قضایی

قویدل گفت: طی یکسال اخیر به همت مصلحین و حکمین قرآنی مستقر در دفاتر اورژانس قضایی استان کرمان، ۳ هزار و ۸۵۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

سید مهدی قویدل گفت: طی یک سال اخیر به همت مصلحین و حکمین قرآنی مستقر در دفاتر اورژانس قضایی استان کرمان از ۷ هزار و ۹۳ فقره پرونده ارجاع شده، ۳ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده اند.  

او با اشاره به اجرای موفق طرح اورژانس قضایی در استان کرمان افزود:طی ارزیابی‌های انجام شده به همت کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، پارسال طرح اورژانس قضایی در ۱۷ حوزه قضایی استان فعال شده است که دفاتر اورژانس قضایی مستقر در حوزه‌های قضایی رودبار جنوب، جازموریان، ریگان، رفسنجان و سیرجان بیشترین آمار صلح  و سازش را در استان داشتند و به عنوان حوزه‌های قضایی فعال و برتر در اجرای طرح اورژانس قضایی شناخته شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه اورژانس قضایی هیچ گونه تشکیلات دولتی و رسمی ندارد، بیان کرد: در اجرای طرح اورژانس قضایی فقط از ظرفیت مردم استفاده شده است و افرادی از بین نخبگان و ریش سفیدان و سران طوایف و مشاوران که به صورت داوطلبانه فعالیت دارند، پس از فراگیری آموزش‌های لازم استفاده می‌شود.
او با بیان اینکه اورژانس قضایی مانعی برای ورود پرونده هابه محاکم قضایی تصریح کرد: تیم اورژانس قضایی در محل دادسرا و دادگاه مستقر می‌شوند و قبل از ورود پرونده‌هایی با موضوعات کم اهمیت، مثل اختلافات خانوادگی، قومی و قبیله‌ای به سیستم قضایی با میانجی گری مصلحین و حکمین قرآنی به صلح و سازش ختم می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار