ضرورت تجهیز منازل، مراکز اداری و تجاری به دوربین مداربسته در پیشگیری از سرقت

رییس دادگستری منوجان گفت: یکی از اقدامات ضروری در مسیر پیشگیری از جرم سرقت، مجهز شدن مراکز اداری و تجاری به دوربین مدار بسته هوشمند است.

سامان افشارمنش در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان که با حضور امام جمعه، دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی فرماندار و سایراعضا که با موضوع پیشگیری از سرقت برگزار شد، با اشاره به آمار بالای سرقت، گفت: متأسفانه به لحاظ آماری سرقت، توهین و ضرب و جرح عمدی به ترتیب بیشترین میزان پرونده‌های جزایی و کیفری وارده به حوزه قضایی شهرستان منوجان را تشکیل می‌دهند.

 این مقام قضایی اظهار داشت: تعداد بالای پرونده‌های سرقت حکایت از آن دارد که همه دستگاه‌های مسئول در این خصوص وظایف خود را به درستی انجام نداده اند.

وی بیان کرد: قطعا دامنه این وظایف تنها مرتبط به عملکرد یک دستگاه یا مجموعه نیست بلکه رفع مشکلات مشارکت همه جانبه تمامی سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد و همه دستگا‌ه‌ها باید علاوه بر عمل به وظایف و تکالیف بر اساس شرح وظایف اعلام شده از سوی شورای امنیت کشور، ضریب ایمنی و حفاظت از اموال خود را بالا ببرند.

 افشارمنش گفت: یکی از اقدامات ضروری در مسیر پیشگیری از جرم سرقت، مجهز شدن همه مراکز اداری و تجاری به دوربین مدار بسته هوشمند است. 

رئیس دادگستری منوجان افزود: بحث مهم دیگر، نظارت بر خریداران و فروشندگان اموال دسته دوم است و علی رغم اینکه از گذشته تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و این مراکز شناسنامه دار شده اند، اما در ادامه نیز باید مورد رصد و توجه جدی قرار گیرند.

برچسب ها: دادگستری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار