زلنسکی: تردید در عضویت اوکراین در ناتو، اروپا را به خطر می‌اندازد

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد سران اروپایی نباید تردیدی برای عضویت کی یف در پیمان ناتو داشته باشند.

در حالی که ۱۵ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد، کی یف نه تنها موفق به بازپسگیری سرزمین‌های از دست رفته نشده است، بلکه خطر سقوط مناطق دیگر توسط ارتش روسیه وجود دارد. با این حال، مقامات اوکراینی همچنان امیدوار به کمک‌های کشور‌های غربی هستند. 

به گزارش تل تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) ادعا کرد: هر گونه تردید سران اروپایی برای عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌تواند باعث بروز خطر برای اروپا باشد، زیرا این مسئله می‌تواند به طور بالقوه باعث تشویق روسیه برای حمله به کشور‌های بیشتری در منطقه شود. 

زلنسکی که برای شرکت در نشست مجمع سیاسی اروپا در مولداوی حضور دارد، خاطر نشان ساخت: ما نیازمند صلح هستیم. به همین دلیل هم هر کشوری که هم مرز با روسیه است و نمی‌خواهد مسکو آن را مورد تهاجم قرار دهد باید به عضویت کامل اتحادیه اروپا و ناتو درآید. 

وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کی یف امیدوار است یک دعوتنامه از سازمان ناتو برای عضویت در این نهاد نظامی در نشست ماه ژوئیه دریافت کند. بر این باورم یک تصمیم مثبت از سوی اتحادیه اروپا برای پذیرش عضویت اوکراین می‌تواند مسیر را برای عضویت مولداوی، گرجستان، و حتی بلاروس در این نهاد هموار کند. 

زلنسکی همزمان با ورود به مولداوی و در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور این کشور نیز به رسانه‌ها درباره شرایط جنگ و آینده صلح در این کشور گفت: زمانی که ما پیروز شویم جنگ به پایان خواهد رسید. ما از کشور دوست مولداوی برای پذیرش پناهجویان تشکر ویژه داریم.

گفتنی است ساعاتی قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد تردیدی وجود ندارد که روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
حالا زلنسکی دلش برای اروپا که آن را دوشیده و به گدایی انداخته کباب و ذغال شده.
آخرین اخبار