اردوغان: بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز داریم

رئیس جمهور ترکیه در اولین سخنرانی خود پس از مراسم تحلیف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیاز داریم.

رئیس جمهور ترکیه پس از مراسم تحلیف و سوگند گفت: از اشتباهات گذشته درس خواهیم گرفت تا از آن برای ساختن آینده استفاده کنیم.

به گزارش المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی پس از برگزاری مراسم تحلیف و آغاز دوره جدید ریاست جمهوری در حضور سران و مقامات کشور‌های مختلف جهان در آنکارا گفت: از تمام رأی دهندگان و مردم ترکیه که به من اطمینان کردند تا برای پنج سال آینده به ترکیه خدمت کنم، تشکر می‌کنم.

 او افزود: همچنین از میلیون‌ها انسان مظلوم در سراسر جهان که برای ترکیه دعای خیر کردند، قدردانی می‌کنیم. تمام تلاشم را خواهم کرد تا اعتماد کسانی را که به من حسن ظن داشته اند، کسب و به تمام مردم ترکیه خدمت کنم. در خدمت ملت مان و متحدان خواهم بود و سیاست کسب پیروزی و جهش‌های استثنایی را ادامه خواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: من همیشه به حفظ وحدت دعوت کرده ام و در این مرحله حساس به وحدت بیشتر از هر زمانی نیاز داریم.دروازه‌های سده دوم به روی ترکیه باز شده است و من به زودی اسامی اعضای کابینه را اعلام خواهم کرد.

ار دوغان تصریح کرد: ما از اشتباهات گذشته درس خواهیم گرفت تا از آن برای ساختن آینده استفاده کنیم. ما در مرحله آتی به وحدت تکیه خواهیم کرد و از تفرقه که احزاب مخالف در پی آن هستند، دور خواهیم شد.

گفتنی است رجب طیب اردوغان که ۲۸ مه (۷ خرداد) در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد، امروز با حضور در مجلس این کشور اعتبارنامه خود را از دولت باغچه لی رئیس موقت مجلس ترکیه دریافت کرد. او سپس در صحن علنی مجلس مراسم ادای سوگند را به جا آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
اتحاد = منفورترین کلمه برای آمریکائیا
آخرین اخبار