شولتس: بایدن می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود

صدراعظم آلمان از اقبال بالای بایدن برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

آلمان بزرگترین شریک تجاری آمریکا در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و دو طرف روابط نزدیکی با یکدیگر در حوزه‌های نظامی و اقتصادی دارند. این دو کشور عضو سازمان ناتو گرچه طی دوران ریاست جمهوری ترامپ فراز و فرود‌هایی در روابط میان خود داشتند، اما پیوند استراتژیک میان دو طرف فارغ از آنکه چه کسی در کاخ سفید حضور داشته باشد همواره میان برلین و واشنگتن وجود داشته است. 

به گزارش تل تریدر، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان امروز (سه شنبه) در اقدامی که مغایر با شان دیپلماتیک محسوب می‌شود اقدام به گمانه زنی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد. 

شولتس در گفتگو با رسانه‌های آلمانی اعلام کرد: برآورد من این است که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات فعلی آمریکا می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایالات متحده بار دیگر پیروز شده و سکانداری کاخ سفید را برای یک دوره چهار ساله دیگر در دست گیرد. 

وی با ستایش از روابط برلین و واشنگتن تحت رهبری رئیس جمهور فعلی آمریکا، خاطر نشان ساخت: بایدن از اقبال مناسبی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. ما روابط بسیار خوبی با ایالات متحده در دوره رهبری جو بایدن در کاخ سفید داریم. 

شولتس در ادامه تاکید کرد: با این وجود، در صورت پیروزی هر کدام از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برلین آمادگی دارد با واشنگتن در زمینه‌های مختلف همکاری کند. 

جو بایدن به تازگی از عزم خود برای ورود رسمی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در حال رقابت درون حزبی با هم قطاران جمهوریخواه خود است. دی سانتیس، فرماندار فلوریدا نزدیک‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات درون حزبی محسوب می‌شود. 

شصتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رای دهندگان آمریکایی برای یک دوره چهار ساله رئیس جمهور و معاون وی را انتخاب خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار