مدیرعامل شرکت گاز ایران :

️ خط انتقال گاز ایران به ترکیه از آذربایجان غربی اجرا می‌شود

️مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: خط ۴۶ اینچ تقویتی انتقال گاز صادراتی به ترکیه، به زودی به ایستگاه پایانی در بازرگان خواهد رسید.

️مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران مطرح کرد: خط ۴۶ اینچ تقویتی انتقال گاز صادراتی به ترکیه، تا شهر میاندوآب در آذربایجان غربی اجراشده با ادامه مسیر خود در این استان به زودی به ایستگاه پایانی در بازرگان خواهد رسید تا هرچه زودتر این طرح بزرگ ملی به بهره برداری برسد.

مجید چگنی ادامه داد:  اتمام این طرح بزرگ در دستور کار شرکت ملی گاز ایران است و در همین راستا همکاران ما در تلاش هستند که این پروژه هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد. 

وی افزود: گازرسانی به مناطق مرزی و محروم از این نعمت طبیعی، اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران در بحث توسعه گازرسانی است.

چگنی رشد میزان بهره مندی خانوار شهری و روستایی از نعمت گازطبیعی در استان را مطلوب دانست و اعلام کرد: در نتیجه تلاش کارکنان شرکت گاز استان به نقطه‌ای رسیده ایم که با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا، به زودی آذربایجان غربی را با افتخار به عنوان استان سبز، معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بازدید از پروژه‌های در دست اجرا، بررسی موانع و مسائل پیشروی احتمالی در توسعه گازرسانی و افتتاح چند طرح و پروژه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی را از جمله اهداف سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی اعلام کرد.

 ️مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خط ۴۶ اینچ تقویتی انتقال گاز به ترکیه گفت: این خط تقویتی در شهر میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی است که با عبور از این استان از طریق بازرگان به مرحله پایانی می‌رسد.

چگنی به بیان مشخصات پروژه‌هایی که چهارشنبه افتتاح و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود پرداخت و تصریح کرد: ۵۰ روستا و ۳۱ واحد صنعتی آذربایجان غربی امروز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال به شبکه گاز کشوری متصل می‌شود.

️معاون وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود؛ عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲۰ روستا و ۵۶ واحد صنعتی بابرآورد هزینه‌ای قریب به ۸۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین گازرسانی به شهر قطور با ۱۲۵۰ خانوار با برآورد اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود تا آذربایجان غربی به آستانه سبزشدن برسد.

️مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه ۹۸/۸ درصد شهر‌های استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند گفت: با بهره برداری از پروژه‌های دردست اجرا، روستا‌های تحت پوشش گاز طبیعی آذربایجان غربی به ۸۰ درصد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.