جزئیات فعالیت تابستانه مدارس تشریح شد

با پایان امتحانات دانش آموزان و شروع تعطیلات تابستان، یکی از دغدغه های خانواده‌ها ثبت نام فرزندانشان در کلاس‌های تابستانی است.

اوقات فراغت، فرصتی آزاد است که معمولاً با تعطیلات تابستانی مدارس شناخته می‌شود. با پایان امتحانات دانش آموزان و شروع تعطیلات تابستان یکی از دغدغه های والدین، ثبت نام فرزندانشان در کلاس‌های تابستانی است؛ در همین خصوص برخی از مدارس کشور کلاس‌های تابستانی برگزار می‌کنند.

طریفی حسینی ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: احتمالا کلاس‌ها و فعالیت تابستانی دانش‌آموزان استثنایی از اوایل تیر آغاز شود. 

وی ادامه داد: برای نخستین بار اردوی زیارت اولی‌ها را با حضور ۵۰۰ دانش‌آموزان و ۱۰۰ سرپرست برگزار می‌کنیم.

او در خصوص برنامه‌های این نوع مدارس افزود: مهارت خودآگاهی و مهارت‌های زندگی در برنامه‌ها مورد توجه هستند. در تابستان امسال مسابقات فرهنگی و ورزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

او اعلام کرد که برای ارائه خدمات متناسب با نیاز دانش آموزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هماهنگی انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: ۶۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان استثنایی را برآورد کرده‌ایم که نیاز  حدود ۸ هزار دانش‌آموز رفع می شود.

الهام یاوری، رئیس سازمان استعدادهای درخشان آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سازمان استعدادهای درخشان برای تابستان سال جاری برنامه‌های زیادی متناسب با اوقات فراغت دانش آموزان دارد.

وی افزود: این سازمان در نظر دارد برنامه‌‌‌های ورزشی، فرهنگی، تربیتی، درسی و مسابقات گوناگون قرآنی را برای دانش آموزان سمپاد در مدارس برگزار کند.

او ادامه داد: مدیران مدارس متناسب با نیاز دانش آموزان و مدرسه، برنامه‌های مذکور را از تیر سال جاری در مدارس سمپاد خود آغاز می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدارس یا سامانه نورینو ، اقدام به ثبت نام در کلاس های تابستانه کرده و از برنامه‌های ورزشی،تربیتی، فرهنگی، هنری، اردوهای مدارس و زمان برگزاری مسابقات هنری و پرورشی باخبر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.