معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد:

فعالیت ٣٠ هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان

کاظمی گفت: ٣٠ هزار پایگاه تابستانی برای فعالیت‌ها در حوزه اوقات فراغت اعلام آمادگی کردند که در ١٠٠ محور فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در برنامه افتتاحیه برنامه اوقات فراغت دانش آموزان با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا بر اوقات فراغت هم تاثیرگذار است، گفت: امسال هم‌افزا‌تر از سال گذشته به موضوع اوقات فراغت ورود کردیم و در شبکه شاد پایگاه تابستانی ما آغاز به کار کرده است.

او ادامه داد: امسال سامانه همگام را به شاد متصل کردیم و کاری مشترک آغاز کردیم؛ به این ترتیب که ١۵٠ مسجد را به پایگاه‌های اوقات فراغت متصل کردیم تا پیوند بین مسجد و مدرسه را تسهیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در برنامه‌های اوقات فراغت تمرکز بر ساخت‌های شش‌گانه است، اظهار کرد: از اول تیر فعالیت‌ها به طور رسمی آغاز شده است و تاکنون بیش از یک میلیون دانش آموز در سامانه هنگام ثبت نام کردند و این موضوع جدا از فعالیت دانش‌آموز در تشکل‌های دانش‌آموزی است.

او با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های درون و بیرون آموزش و پرورش برای پایگاه‌های تابستانی بهره گرفتیم، ادامه داد: برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در ۶ تا ٧ هفته است که سه روز در هفته فعالیت دارند و زمان هر کلاس هم نیم‌ساعت در نظر گرفته شده است؛ دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد امکان ثبت نام دارند.

کاظمی تصریح کرد:. ٣٠ هزار پایگاه تابستانی برای فعالیت‌ها در اوقات فراغت اعلام آمادگی کردند که در ١٠٠ محور فعالیت خواهند داشت.

او گفت: سال گذشته ٢ میلیون ٨٠٠ هزار دانش‌آموز جذب کردیم و ۵۵ هزار گروه مدرسه در سال گذشته تشکیل شد و امسال برآورد می‌کنیم که هر پایگاه در ۵ رشته فعالیت داشته باشد و آماری فراتر از گذشته خواهیم داشت.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار