یکی از اهداف آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت:باید زیر ساخت‌های ورزشی کشور را برای ارتقای سلامت دانش آموزان در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت:دانش محور شدن برنامه‌ها یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش برای فعالیت‌های است که برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان عملیاتی می‌شود و مبتنی بر این موضوع نیاز داریم از تمام ظرفیت‌های موجود مانند پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها در کشور برای اعتلا و ارتقای وضعیت سلامت روحی و جسمی دانش آموزان و استفاده کنیم.

برای عملیاتی کردن ایده‌های تحولی نخبگان نیاز داریم جامعه دانشگاهی و زیر ساخت‌های دستگاهی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد و باید برای عملیاتی کردن ایده‌ها از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

آموزش و پرورش اکنون به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است موضوعی که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است و برای این مهم آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها نیاز به هم افزایی و همکاری فراوانی دارند و باید در راستای ورزش دانش آموزی کمک همه دستگاه‌ها را پذیرفت چرا که ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش کشور است.

اگر به دنبال رشد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و همچنین افزایش مشارکت مردم و و تمام خانواده‌ها و توسعه ورزش همگانی هستیم باید به ورزش مدارس توجه‌ای خاص شود.

یکی از طرح‌هایی که به تازگی در آموزش و پرورش در حال اجرایی شدن است آزاد سازی و مردمی سازی مجموعه ورزشی‌های کشور است که با هدف تحقق اصل سوم و اصل دهم قانون اساسی یعنی تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح مد نظر است.

این طرح آزاد سازی در ۱۰ استان آغاز شده است و روز‌های پنج شنبه مادران و دختران و جمعه‌ها نیز پدران و پسران در مجموعه‌های ما به صورت رایگان می‌توانند حاضر شوند و این موضوع برای کل ایام سال است.

یکی از اهداف آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است. اجرا و همه گیر شدن این طرح به رشد ورزش همگانی در کشور کمک خواهد کرد.

متاسفانه اکنون ورزش مانند یک کالای لوکس شده است و خیلی از خانواده‌ها امکان حضور در اماکن ورزشی را به دلیل هزینه‌های فراوان ندارند و لازم است زیر ساخت‌های ورزشی کشور برای ارتقای سلامت دانش آموزان در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
منظور از غنی سازی درس خوندن نیست
آخرین اخبار