آلمان: به چین درباره استفاده از زور علیه تایوان هشدار داده‌ایم

نخست وزیر آلمان از پکن خواست از قدرت نظامی برای تغییر وضع موجود در شرق و جنوب دریای چین استفاده نکند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است که جزیره تایوان اکنون در کانون نزاع دو ابرقدرت جهان، چین و آمریکا قرار دارد و خطر بروز جنگ در شرق آسیا بر سر این جزیره میان پکن و واشنگتن وجود دارد. آمریکا به دلیل آنکه به دنبال اعمال سیاست مهار علیه چین است خود را متعهد به حمایت از تایوان می‌داند و همین موضوع این جزیره را در شرایط بسیار خطرناکی قرار می‌دهد. اکنون مقامات غربی به تبعیت از آمریکا در حال حمایت از تایپه در برابر پکن هستند. 

به گزارش تله تریدر، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان امروز (پنج شنبه) طی سخنرانی در پارلمان این کشور اعلام کرد برلین به چین درباره استفاده از قدرت نظامی علیه جزیره تایوان هشدار داده است. 

او در این رابطه به نمایندگان آلمانی مدعی شد: ما به شدت هرگونه تلاش برای تغییر وضع موجود در شرق و جنوب دریای چین را با استفاده از زور یا تهدید رد می‌کنیم. این مسئله درباره جزیره تایوان نیز صادق است.

شولتس در ادامه با مداخله آشکار در امور داخلی چین افزود: ما همچنین نگران مسئله حقوق بشر و اجرای قوانین در چین هستیم. 

صدر اعظم آلمان در پایان از همکاری میان برلین و شرکای این کشور در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی برای حل و فصل چالش‌ها خبر داد. 

سخنرانی امروز اولاف شولتس درباره چین پس از آن مطرح می‌شود که وی در ابتدای هفته جاری میزبان هیات دیپلماتیک بلندپایه از چین به رهبری لی کیانگ، نخست وزیر این کشور در برلین بود. این دیدار نخستین دیدار چهره به چهره مقامات آلمانی و چینی پس از همه گیری کرونا محسوب می‌شود. 

در سوی مقابل، وزارت خارجه چین پس از سفر این هیات عالی رتبه به برلین اعلام کرد پکن به دنبال گسترش همکاری‌ها با آلمان و رساندن روابط به سطح بالاتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۴:۱۶ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آلمان تو برو دارو بخر برای مردم کشورت. مردمت از کمبود دارو رنج شدید میبرند. تو ارتش نداری به ابرقدرت اول نظامی جهان چه هشداری داری که بدهی؟ تو پوالهای داروی مردم را در اوکراین سوزانده ای. پیاز هم شد میوه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۲
وااای آلمان هشدار داده...
وااای...وااای
آخرین اخبار