جانشین فرمانده سپاه استان قم:

امید به ظهور امام زمان(عج) از عاشورا و عزاداری سیدالشهدا نشأت می‌گیرد

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: احساس قرارگرفتن در جبهه حق و امید به ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) از مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) نشأت می‌گیرد.

سردار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استیصال و دستپاچگی دشمنان در مقابل مکتب امام حسین علیه السلام اظهار کرد: فرهنگ عاشورا فرهنگ عزت، فرهنگ زیر بار ظلم نرفتن، فرهنگ دفاع از مظلوم، فرهنگ مقابله با تحریف دین و فرهنگ مقابله با حکام فاسد و غاصب است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام ادامه داد: عاشورا صحنه واقعی و تبلور اساسی عبودیت خدا است حتی به قیمت از دست دادن همه عزیزان، جلوه عبودیت و بندگی خدا در عاشورا به منصه ظهور گذاشته شده است؛ به همین علت است که دشمنان دین با جلوه‌های عاشورا و فرهنگ عاشورا دشمنی می‌کنند و دلیل دستپاچگی آن‌ها این است که این فرهنگ از طریق حفظ شعائر حسینی و برپایی مراسم‌های عزاداری استحکام پیدا کرده و گسترش پیدا می‌کند و در بین نسل جدید نهادینه می‌شود.

او گفت: اراده الهی بر این قرار گرفته است که قلوب شیعیان تا ابد واله و شیدای امام حسین علیه السلام باشند و خداوند حرارتی را در دل‌های مومنان قرار داده که تا ابد شعله ور خواهد بود. همچنین برگزاری مراسم‌های عزاداری با سبک و سیاقی که شیعه از بیش از هزار سال قبل تا امروز حفظ کرده، از جمله دعوت از خطیبان و علما و وعاظ و برگزاری دسته‌های عزاداری، عامل شکست دشمنان در برابر دستگاه سیدالشهدا علیه السلام است.

کبیری پور ادامه داد: مراسم‌های عزاداری محرم و صفر باعث شده است تا مبانی اساسی اسلام حفظ شود و مردم از این شاهراه اساسی جدا نشوند؛ همچنین تبلیغ و تبیین مستمر مسائل دینی که در این مراسم‌ها توسط مبلغان دینی رخ داده، توانسته است در دورترین نقاط کشور و جهان این واقعه را به درستی تبیین نموده و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را به درستی بیان کند؛ لذا جریان تبلیغی در محرم و صفر باعث شده تا این خط اصیل و حقیقی حفظ شود. اگر این رویه و سنت حسنه، به درستی ادامه پیدا کند و جریان تبلیغی، محکم و جدی و با برنامه‌ریزی خوب و توجه به پیچیدگی و تنوع شبهات مطرح شده از سوی رسانه‌های امروزی، وارد میدان شود، فرهنگ عاشورا و روحیه ایثار و ذلت ناپذیری، بدون تحریف به نسل‌های بعدی انتقال پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم تصریح کرد: بعد از عزاداری و گریه بر مصائب امام حسین علیه السلام همه ما احساس صواب و درستی و حرکت در مسیر مستقیم و صراط الهی داشته و خود را یکی از پیروان مکتب عزت آفرین و عزت بخش حسینی می‌بینیم و خود را یکی از یاران سیدالشهدا علیه السلام می‌پنداریم. همین حس بودن در جبهه حق به انسان انگیزه و امید می‌دهد و شوقی از این جنس که باید این راه را ادامه دهد تا ان‌شاءالله دولت کریمه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برپا شود و آن منتقم خون اباعبدالله ظهور کند و همه در رکاب امام زمان علیه السلام بتوانیم انتقام خون سیدالشهدا را بگیریم، در وجود ما مشتعل خواهد ماند.

او تصریح کرد: گریه بر امام حسین علیه السلام اشک بر مصائب حضرت صرفاً نیست بلکه اشک بر مظلومیت جریان حق است و اشک بر قساوت و سنگدلی و کج روی‌های دشمن است و این اشک‌ها باعث می‌شود که انسان‌هایی که در این مسیر هستند امیدوارتر شوند و ایمانشان محکم‌تر شده و انگیزه برای ادامه این راه و حضور در رکاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در وجودشان زنده بماند.

کبیری پور با اشاره به ارادت خاص کودکان و نوجوانان به مراسم‌های سیدالشهدا بیان کرد: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است و این مناسبت‌ها و برنامه‌ها و عزاداری‌ها در هر شکل و قالب باعث می‌شود که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و بذل مال و جان در انسان‌ها نهادینه شود، کودکان هم به علت اینکه ضمیر پاکی دارند و با بزرگتر‌ها در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند از ارادت بزرگتر‌ها و از خادمی بزرگتر‌ها الگو برداری می‌کنند.

او افزود: کودکان وقتی مشاهده می‌کنند که بزرگتر‌ها به راحتی و با دل و جان اموال خود را صرف مراسم سیدالشهدا می‌کنند درس می‌گیرند و این الگوگیری را ما در ایستگاه‌های صلواتی کوچکی که در کوچه و خیابان‌ها برپا می‌کنند مشاهده می‌کنیم. این فرهنگ الگوساز است و کودکان از آن بهره‌برداری می‌کنند و دقیقا دشمن از همین می‌ترسد که فرهنگ ایثار و گذشت و فرهنگ شهادت‌طلبی که بن مایه‌های فرهنگ عاشورا است و بزرگترین جلوه آن اربعین است به نسل‌های جوان منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار