برپایی ۸ موکب کتابخانه حسینی در مرزهای کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: ۸ موکب کتابخانه حسینی در مرزهای ۵ استان برای زائران اربعین برپا شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از موکب «کتابخانه حسینی» کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران از برپایی موکب‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۵ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد و گفت: در مجموع ۸ موکب از پنجم تا پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

مهدی رمضانی ادامه داد: در این موکب ها اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها برای زائران در نظر گرفته شده است و همچنین برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، اوریگامی و ... اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طرح زیارت به نیابت از شهدا، طرح بیعت با شهدا و تدارک فضای عکاسی با دکور حجمی «فرزندان آینده‌ساز «بسته‌های فرهنگی، صوتی و تصویری به عنوان «توشه راه زائر» بخشی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی موکب‌ها است که به زائران ارائه می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و هیئت همراه در سفر یک روزه خود از مواکب اهل سنت در منطقه پیرانشهر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان پیرانشهر بازدید کردند و از نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی این مواکب مطلع شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.