آغاز مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی+فیلم

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی با شعار قصه‌ای برای لبخند آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در حاشیه مراسم آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی امسال با شعار "با قصه لبخند بسازیم" در سه بخش مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی و زبان اشاره با شرکت ۳۷ اثر برگزار می‌شود و مرحله استانی از امروز به مدت دو روز برگزار می‌شود.

زهرا آبسوران با بیان اینکه این تعداد آثار از بین ۲۰۵ اثر ارسالی انتخاب شده اند، جایزه سردار سلیمانی و جایزه لبخند را دو جایزه ویژه این جشنواره عنوان کرد و افزود: محور‌های پنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی امسال، قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، قصه‌های علمی، روایت قصه‌های کارآفرینان، قصه‌های نام آوران و بخش آزاد است.

«کودکان غزه» بخشی از جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی است

این مقام مسئول می‌گوید: سه اثر در بخش مدرن و کلاسیک، سه اثر در بخش آئینی سنتی و یک اثر در زبان اشاره، یک اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و در هر کدام از بخش‌های لبخند، غزه و سردار سلیمانی نیز یک اثر برگزیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: جشنواره قصه‌گویی امسال در گروه‌های سنی نوجوانان ۱۸-۱۲ سال، بزرگتر از ۱۸ سال و گروه سنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آبسوران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره مرحله منطقه‌ای حذف و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند اظهار کرد: فاصله زمانی قصه‌ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

وی افزود: طی سال گذشته یک نفر از شرکت‌کنندگان استان آذربایجان‌غربی در جشنواره قصه‌گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و به عنوان برگزیده بخش بین الملل دست یافت.

مرحله ملی و بین المللی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی هم زمان با شب یلدا در اواخر آذرماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.