تحصیل ۷ هزار دانش آموز اتباع در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ارایه خدمات آموزشی به ۷ هزار دانش آموز اتباع در استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ارایه خدمات آموزشی به هفت هزار دانش آموز اتباع در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید این استان خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی تاکید کرد این دانش آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی،‌ متوسطه اول و دوم و در نواحی یک و ۲ با پرداخت شهریه می‌توانند از خدمات آموزی و تحصیلی این اداره کل برخوردارند.

وی به افزایش ۹۰۰ دانش آموز اتباع از سال گذشته تاکنون در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: ارایه این خدمات در شرایطی صورت می‌گیرد که استان قزوین با تنگناهای بسیاری در فضاهای آموزشی روبرو است و شرایط را برای آموزش دشوار می‌سازد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: شیوه نامه جدید ثبت نام دانش آموزان اتباع و مراحل ثبت اطلاعات در سامانه های "سهما"، "مای مدیو" و "سیدا" قرار داده شده تا نحوه سنجش نوآموزان و دانش آموزان نیز برای بدو ورود به دبستان اطلاع رسانی شود.

به گفته این مسئول، اطلاعات همه دانش آموزان اتباع از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم (جامعه هدف آموزش و پرورش) باید در سامانه ملی مهاجرت به نشانی irmigrationorg.ir ثبت شود و بعد از گذشت ۷۲ ساعت اولیا این دانش آموزان در سامانه my.medu.ir پیش ثبت نام کنند تا در انتها پس از گذشت ۴۸ ساعت کاری اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا برای مدیر مدرسه قابل مشاهده و تایید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان ایرانی ملزم به پرداخت شهریه ثبت نام در مدارس خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.